Page 30 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 30
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije
ma elastična turistična ponudba (koeficient cenovne elastičnosti ponudbe
je neskončno). Slednje pomeni, da pri kateri koli nižji ceni ponudniki ne
bodo ponujali ničesar, pri višji ceni pa bodo ponujali katero koli količino,
kot razlagata že Nemec Rudež in Bojnec (2007, 82–83).
30
Slika 7: Cenovna elastičnost turistične ponudbe.
Primarna turistična ponudba je cenovno popolnoma neelastična (koe-
ficient cenovne elastičnosti turistične ponudbe je enak 0), saj primarne tu-
ristične ponudbe praviloma ne moremo proizvesti z delom in s kapitalom.
Obseg primarne turistične ponudbe se ne spreminja skupaj s ceno, ampak
zaradi svoje narave ostaja vedno enak. Lahko pa se poveča obseg primarne
turistične ponudbe, in sicer v določenih primerih, ki jih navajata Planina
in Mihalič (2002, 218–20):
- pretvarjanje naravnih dobrin, ki še niso bile ponujene na turistič-
nem trgu, v primarno turistično ponudbo v že obstoječih ali no-
vih turističnih krajih,
- podaljševanje sezone, ko je na voljo primarna turistična ponudba,
- dostop do kulturnih in zgodovinskih privlačnosti, ki do tedaj
niso bile ponujene zaradi hranjenja v prostorih, nedostopnih jav-
nosti, ali zaradi odsotnosti infrastrukture oz. sekundarne turistič-
ne ponudbe,
- ponudba do tedaj nepoznanih kulturnih in zgodovinskih privlač-
nosti.
Spremembo obsega na določenem intervalu med začetno vrednostjo
csteuegnroiesmt(iPčp1n)oeinnpuoodnbbuseed(gbQoemn.)Kipomoenefinucudiejbenemt(joQe io1n)pttreeerrdvkealoljnenančn(saloendvgerl.ečdaer:nco)sctejonocvennae e(Plans)tiičnnoobst-
ma elastična turistična ponudba (koeficient cenovne elastičnosti ponudbe
je neskončno). Slednje pomeni, da pri kateri koli nižji ceni ponudniki ne
bodo ponujali ničesar, pri višji ceni pa bodo ponujali katero koli količino,
kot razlagata že Nemec Rudež in Bojnec (2007, 82–83).
30
Slika 7: Cenovna elastičnost turistične ponudbe.
Primarna turistična ponudba je cenovno popolnoma neelastična (koe-
ficient cenovne elastičnosti turistične ponudbe je enak 0), saj primarne tu-
ristične ponudbe praviloma ne moremo proizvesti z delom in s kapitalom.
Obseg primarne turistične ponudbe se ne spreminja skupaj s ceno, ampak
zaradi svoje narave ostaja vedno enak. Lahko pa se poveča obseg primarne
turistične ponudbe, in sicer v določenih primerih, ki jih navajata Planina
in Mihalič (2002, 218–20):
- pretvarjanje naravnih dobrin, ki še niso bile ponujene na turistič-
nem trgu, v primarno turistično ponudbo v že obstoječih ali no-
vih turističnih krajih,
- podaljševanje sezone, ko je na voljo primarna turistična ponudba,
- dostop do kulturnih in zgodovinskih privlačnosti, ki do tedaj
niso bile ponujene zaradi hranjenja v prostorih, nedostopnih jav-
nosti, ali zaradi odsotnosti infrastrukture oz. sekundarne turistič-
ne ponudbe,
- ponudba do tedaj nepoznanih kulturnih in zgodovinskih privlač-
nosti.
Spremembo obsega na določenem intervalu med začetno vrednostjo
csteuegnroiesmt(iPčp1n)oeinnpuoodnbbuseed(gbQoemn.)Kipomoenefinucudiejbenemt(joQe io1n)pttreeerrdvkealoljnenančn(saloendvgerl.ečdaer:nco)sctejonocvennae e(Plans)tiičnnoobst-