Page 39 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 39
Vaja 5 39

Roki položimo vodoravno predse, obraz in hrbet sta vodoravno porav-
nana s tlemi. Vdihnemo, prsni koš ohranjamo v poziciji vdiha, zrak ena-
komerno spuščamo na »f« ali »s«. Pozorni smo na občutke pri vdihu in
izdihu. Pri vdihu se prsni koš razširi, ob izdihu prsni koš ohranjamo čim
dlje časa v poziciji vdiha. Vajo lahko izvedemo tudi tako, da zgornji del
telesa nagnemo proti tlom, roki sproščeno visita.

Vaja 6

Oponašamo veter. Vajo izvajamo tako, da spreminjamo hitrost in moč
izbranega vzorca (»šššš«, »ssss«).

Vaja 7

Oponašamo sopihanje na »u«. Ustnici sta našobljeni v »u«, grlo je odpr-
to in sproščeno, dihamo intenzivno. Vajo izvajamo v različnih t­empih.
Začnemo počasi, tempo stopnjujemo glede na sposobnost pevcev.

Vaja 8

Za kontrolo zraka pri izdihu izvajamo kratke sikajoče ritmične vzorce
(f, s). Začnemo s krajšimi notnimi vrednostmi (osminke) in postopoma
prehajamo na daljše. Pevec z enim vdihom, a z ločenimi trebušnimi im-
pulzi upihne 5 svečk. Tempo stopnjujemo glede na sposobnost pevcev.

Notni zapis 14.
Prirejeno po Miller, 1986: str. 32.

3.3  Vaje za zastavek

Zastavek pomeni začetek fonacije. Pomembno je, kako nastavimo in
pripravimo govorno-pevski aparat, tako za govor kot za petje. Pri petju
ločimo trdi, aspirirani in pravi oziroma mehki zastavek (Lunchsinger in
Arnold, 1965; Miller, 1986; Williams, 2013 v Bizjak, 2017: str. 56).

primeri vokalno-tehničnih vaj
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44