Page 40 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 40
Izhodiščni ton vaj je odvisen od faze glasovnega razvoja pri posame-
zniku, zato moramo posebno pozornost usmeriti na pevčevo govorno
lego in od tam postaviti izhodišče za izvajanje vokalnih vaj. Zaradi boljše
preglednosti so vaje napisane v C-duru.
Vaja 1
Hihitanje ozvočimo in izvajamo ritmično.
Notni zapis 15.
Vir: Bizjak, 2017: str. 66.
40 Vaja 2
Vajo začnemo na zlog »hi«, zastavek bo zračen. Nadaljujemo na »i« ali
»o«, »u«, kot da bi z vokalom izražali razočaranje, zastavek bo pravi. Za-
pojemo vokal »i«, pri čemer si predhodno zamislimo (h)i oz. ga skupaj z
vokalom »i« zapojemo zelo neslišno.
Notni zapis 16.
Prirejeno po Williams, 2013: str. 97.
Vaja 3
Za izvajanje vaje uporabimo kateri koli samoglasnik. Vajo najprej iz-
vajamo na en samoglasnik, nato v različnih kombinacijah.
petje v obdobju mutacije
zniku, zato moramo posebno pozornost usmeriti na pevčevo govorno
lego in od tam postaviti izhodišče za izvajanje vokalnih vaj. Zaradi boljše
preglednosti so vaje napisane v C-duru.
Vaja 1
Hihitanje ozvočimo in izvajamo ritmično.
Notni zapis 15.
Vir: Bizjak, 2017: str. 66.
40 Vaja 2
Vajo začnemo na zlog »hi«, zastavek bo zračen. Nadaljujemo na »i« ali
»o«, »u«, kot da bi z vokalom izražali razočaranje, zastavek bo pravi. Za-
pojemo vokal »i«, pri čemer si predhodno zamislimo (h)i oz. ga skupaj z
vokalom »i« zapojemo zelo neslišno.
Notni zapis 16.
Prirejeno po Williams, 2013: str. 97.
Vaja 3
Za izvajanje vaje uporabimo kateri koli samoglasnik. Vajo najprej iz-
vajamo na en samoglasnik, nato v različnih kombinacijah.
petje v obdobju mutacije