Page 23 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 23
Poslovno okolje podjetja

V tem poglavju predstavljamo poslovno okolje podjetja, opredeljenem po
kriteriju splošnosti vplivanja (Jaklič 2005, 3). Poznamo makro okolje, kjer
so vplivi enaki za vsa podjetja, čeprav imajo lahko za njih različne posledi-
ce, mezo okolje, ko vplivi prihajajo iz konkretnega trga ali sektorja, in mikro
okolje, ko vplivi prihajajo neposredno na podjetje ali iz podjetja (prav tam).
Makro okolje podjetja
V okviru makro okolja podjetja smo se osredotočili na naslednje dejavnike
kakovosti makroekonomskega okolja:
− plačilna sposobnost,
− stroški dela,
− davki,
− krediti,
− naročila,
− administrativni postopki.

Plačilno sposobnost lahko opredelimo kot sposobnost podjetja, da v
vsakem trenutku pravočasno izpolnjuje zapadle obveznosti in da je trajno
sposobno izpolniti vse svoje obveznosti (Juričič 2006, 135). V času krize se
veliko podjetij sooča s plačilno nesposobnostjo, kar kratkoročno predsta-
vlja največjo oviro za hitrejšo oživitev gospodarstva. Zato je potrebno spre-
jemanje ustreznih zakonskih okvirjev, ki bodo prispevali k izboljšanju pla-
čilne discipline v gospodarstvu (Bojnec 2002, 285).

Pogosto je kot eden izmed problemov slovenskega gospodarstva iz-
postavljen strošek dela. Veliko podjetij vidi v zniževanju stroškov dela in
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28