Page 27 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 27
Poslovno okolje podjetja 27

sprejela Smernice za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja za ob-
dobje 2012–2015. Poleg tega si prizadeva za pospeševanje mobilnosti de-
lovne sile ter večjo prilagodljivost sistemov izobraževanja in usposabljanja
glede na potrebe v gospodarstvu oz. trga dela (Vlada RS 2013, 25). Skratka
danes se veliko podjetij sooča z nerazpoložljivostjo ustrezno usposobljene
in kakovostne delovne sile. Konkurenčnost gospodarstva je močno poveza-
na s tem, zato je spodbujanje fleksibilnejšega trg dela in seveda izobraževa-
nja po meri gospodarstva ključnega pomena.

Sindikati iz različnih sektorjev povezujejo zaposlene v sektorju, ne gle-
de na stroko, kvalifikacijo in poklic. Zavzemajo se za ekonomske in social-
ne pravice zaposlenih. Če sindikati na nacionalni ravni vplivajo predvsem
na sprejemanje zakonodaje, sindikati na sektorski ravni vplivajo na kolek-
tivne pogodbe (Pernat-Lesjak et al. 2010, 33) in s tem posredno tudi na
podjetja.

Odgovorno okoljsko delovanje podjetij postaja vedno pomembnejši
kazalec uveljavljanja načel trajnostnega razvoja, ki je pomembno vodilo in
okvir izboljšanja konkurenčnosti gospodarstva EU (Pribaković-Borštnik,
Zornik in Žagar 2004). Vgrajevanje sodobnih mehanizmov za izboljšanje
okoljskega delovanja podjetij, kot sta standard ISO 14001 in shema EMAS,
je ena od možnosti, da podjetja na konkurenčnem trgu ne samo preživijo,
ampak tudi uspešno poslujejo (Morris 2003; Chavan 2005; Ann, Zailani
in Wahid 2006). Zahteve standarda ISO 14001 lahko opišemo kot proces
managementa, ki zajema fazo načrtovanja, izvajanja, preverjanja in ukrepa-
nja. Shema EMAS pa je namenjena ocenjevanju in izboljševanju učinkov
ravnanja z okoljem v organizacijah ter informiranju javnosti o teh učinkih.
Odprtost, odkritost in periodično objavljanje preverjenih okoljskih infor-
macij so ključni dejavniki, ki ločijo shemo EMAS od ISO 14001 (Testa et
al. 2014).

Mikro okolje podjetja
V okviru mikro okolja podjetja smo se osredotočili na naslednje dejavnike
ekonomske uspešnosti poslovanja:
− prihodki od prodaje,
− dobiček,
− tržni delež,
− izvoz,
− produktivnost dela.

Vsako podjetje si prizadeva povečati prihodke od prodaje, doseči dobi-
ček in povečati tržni delež. V času krize so se prihodki od prodaje, dobiček
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32