Page 29 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 29
Koncept konkurenčnosti

V tem poglavju predstavljamo definicijo konkurenčnosti in potencialne
vplivne dejavnike na konkurenčnost podjetij.
Definicija konkurenčnosti
Obstaja več definicij konkurenčnosti. Spodaj navajamo nekaj reprezenta-
tivnih.

Tyson (1992, 1) definira konkurenčnost kot merljivo sposobnost proi-
zvodnje mednarodno konkurenčnih produktov na način, ki državljanom
zagotavlja trajnostni razvoj in zadovoljiv življenjski standard.

Garelli (2006, 3) definira konkurenčnost kot sposobnost države ali
podjetja, da z uporabo vseh svojih zmožnosti doseže blaginjo oz. profit.

IMD (2014a, 493) definira konkurenčnost kot sposobnost države, da
ustvari in vzdržuje okolje, ki podjetjem omogoča ustvariti višjo dodano
vrednost in zagotavlja večjo blaginjo državljanov.

WEF (2012, 4) definira konkurenčnost kot skupek institucij, politik in
dejavnikov, ki določajo raven produktivnosti določenega gospodarstva, ta
pa vpliva na stopnjo razvoja, ki ga gospodarstvo lahko doseže.
Potencialni vplivni dejavniki na konkurenčnost podjetij
Potencialne vplivne dejavnike na konkurenčnost podjetij lahko delimo na
dve skupini, in sicer na notranje in zunanje. Notranji potencialni vplivni
dejavniki na konkurenčnost podjetij so (prirejeno po Kadocsa 2006):
− proces trženja,
− proces inoviranja,
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34