Page 30 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 30
Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju

− človeški kapital,
− odgovornost managementa,
− razvitost organizacijskega in informacijskega sistema,
− stroškovna učinkovitost,
− trajnostni razvoj podjetja.

Zunanji potencialni vplivni dejavniki na konkurenčnost podjetij pa so
(prav tam):
− podjetniške mreže,
− tvegani kapital,
− proces globalizacije,
− politika EU za MSP.

30 Proces trženja
Trženje je proces načrtovanja in snovanja produktov, določanja cene in od-
ločanja v zvezi s tržnim komuniciranjem in distribucijo, z namenom, da se
ustvari takšna menjava, ki zadovolji pričakovanja posameznikov in podje-
tja (Kotler 2004, 9). Gre za pomemben proces v podjetju, saj je, kot pou-
darjata Auh in Merlo (2012, 868), z uspešnostjo trženja pogojen tudi us-
peh podjetja. Zato je ključno, da podjetja pripravijo ustrezen načrt trženja.
Proces načrtovanja trženja obsega štiri medsebojno povezane korake
(prirejeno po: McDonald 1999, Westwood 2002; Cohen 2006):
1. Analiza trenutnega stanja podjetja.
Začetek procesa načrtovanja trženja je namenjen analizi notranje-
ga in zunanjega okolja podjetja. Analiza notranjega okolja zajema
analizo ključnih in značilnih sposobnosti podjetja, kratkoročnih
finančno-tržnih dejavnikov učinkovitosti, dolgoročnih dejavni-
kov uspešnosti in strateških dejavnikov managementa. Analizira-
nje zunanjega okolja pa se povezuje z analizo kupcev, konkuren-
tov, celostnih značilnosti trga in širšega zunanjega okolja podjetja.
2. Opredelitev trženjskih ciljev podjetja.
Naslednji korak je opredelitev trženjskih ciljev, se pravi, kaj pod-
jetje želi doseči in v kolikšnem času. Pomembno je, da so ti cilji
merljivi, dosegljivi, spodbudni in skladni s cilji podjetja (Tavčar
2009, 121).
3. Oblikovanje trženjske strategije za dosego ciljev.
To je ključni korak procesa načrtovanja trženja. Obsega izbiranje
in preučevanje ciljnega trga ter oblikovanje ustreznega trženjske-
ga spleta. Podjetja se zavedajo, da ne morejo ustreči vsem kupcem
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35