Page 206 - Kavrečič, Petra. 2017. Turizem v Avstrijskem primorju. 2., dopolnjena elektronska izdaja. Založba Univerze na Primorskem, Koper
P. 206
turizem v avstrijskem primorju
plovna družba Società di navigazione a vapore Istria–Trieste.243 Že pred usta-
novitvijo omenjenih dveh linij je iz Kopra v Trst leta 1876 trikrat dnevno plul
parnik Giustinopoli,244 med Puljem in Trstom pa parniki Aida, Castor in Me-
lanira (Orbanić, 2004; Blažević, 1987, 52). Slednji je pristajal tudi v Piranu,
Umagu, Novigradu, Poreču in Rovinju. Ta parnik se je občasno ustavil tudi v
Savudriji, Vrsarju in Fažani. Cena prevoza od Trsta do Portoroža je v prvi ka-
tegoriji stala 1,20 krone, v drugi 1 krono in v tretji 80 vinarjev. Od Pirana do
Portoroža so v prvi cenovni kategoriji potniki plačali 40, v tretji pa 30 vinar-
jev. Pot od Trsta do Pulja je v prvi cenovni kategoriji znesla 3,40 krone, v dru-
gi 2,70 in v tretji 2 kroni.
Namen pomorske družbe Istria–Trieste je bila plovba ob istrski obali
med Puljem in Trstom. Postanke so predvideli v Fažani, Rovinju, Poreču, No-
vigradu, Umagu, Piranu ter po možnosti tudi v Vrsarju in Savudriji. Parniki
so prevažali potnike in tovor. Pomorska družba je junija leta 1892 odprla par-
niško linijo na relaciji Trst–Piran–Umag–Novigrad–Poreč–Vrsar–Rovinj. Iz
Trsta je parnik potoval ob torkih in petkih, iz Rovinja v smeri Poreča in Trsta
ob petkih in nedeljah. Do leta 1910 je družba razpolagala že z dvanajstimi lad-
jami (Blažević, 1987, 80 in 147).
V Kopru so leta 1882 ustanovili tudi pomorsko družbo za malo obalno
plovbo Società cittadina di navigazione a vapore in Capodistria, imenovano
tudi La Capodistriana.245 Družbi La Capodistriana in Istria–Trieste sta veči-
noma skrbeli za priobalni promet med Trstom in Puljem. Koper je kasne-
je dobil še družbo Nuova società cittadina di navigazione a Vapore, ki je pre-
mogla štiri ladje. Do leta 1910 je ta koprska družba imela pet ladij,246 ki so bile
namenjene turističnim izletom in prevozu turistov na ustaljenih potniških li-
nijah (Blažević, 1987, 147).
Istrska mesta Koper, Izola, Piran s Portorožem, Umag, Motovun, No-
vigrad, Poreč in druga pa so od kopenskega prometnega omrežja ostala pre-
cej izolirana vse do izgradnje železniške proge od Trsta do Poreča, tako ime-
novane Parenzane, za katero so se projekti in pogajanja začeli proti koncu 19.
stoletja in so potekali vrsto let (1880–1899). Končno je bil na podlagi zakona
243 Omenjeni statut je 22. 9. istega leta tudi formalno potrdilo c.-kr. notranje ministrstvo. V: AST,
Luogotenenza del Litorale, Atti generali, volume I, 1850–1885, Sezione II, Classifica 2/12, Materia
102, š. 337: Dopis, kjer je navedeno, da je notranje ministrstvo potrdilo statut družbe, N. 12916.
244 Navigazione a vapore giornaliera fra Capodistria–Trieste e viceversa. Otroci do dvanajstega leta starosti
so plačevali 50 % cene vozovnice.
245 Družba je leta 1894 imela dva parnika (Gianrinaldo Carli in Santorio), dve leti kasneje je kupila še
tretjega (Vergerio). Ladji S. Giusto in S. Nazario sta se jim pridružili leta 1898.
246 Capodistria, Oltra, S. Giusto, Santorio in Vettor Pisani.
204
plovna družba Società di navigazione a vapore Istria–Trieste.243 Že pred usta-
novitvijo omenjenih dveh linij je iz Kopra v Trst leta 1876 trikrat dnevno plul
parnik Giustinopoli,244 med Puljem in Trstom pa parniki Aida, Castor in Me-
lanira (Orbanić, 2004; Blažević, 1987, 52). Slednji je pristajal tudi v Piranu,
Umagu, Novigradu, Poreču in Rovinju. Ta parnik se je občasno ustavil tudi v
Savudriji, Vrsarju in Fažani. Cena prevoza od Trsta do Portoroža je v prvi ka-
tegoriji stala 1,20 krone, v drugi 1 krono in v tretji 80 vinarjev. Od Pirana do
Portoroža so v prvi cenovni kategoriji potniki plačali 40, v tretji pa 30 vinar-
jev. Pot od Trsta do Pulja je v prvi cenovni kategoriji znesla 3,40 krone, v dru-
gi 2,70 in v tretji 2 kroni.
Namen pomorske družbe Istria–Trieste je bila plovba ob istrski obali
med Puljem in Trstom. Postanke so predvideli v Fažani, Rovinju, Poreču, No-
vigradu, Umagu, Piranu ter po možnosti tudi v Vrsarju in Savudriji. Parniki
so prevažali potnike in tovor. Pomorska družba je junija leta 1892 odprla par-
niško linijo na relaciji Trst–Piran–Umag–Novigrad–Poreč–Vrsar–Rovinj. Iz
Trsta je parnik potoval ob torkih in petkih, iz Rovinja v smeri Poreča in Trsta
ob petkih in nedeljah. Do leta 1910 je družba razpolagala že z dvanajstimi lad-
jami (Blažević, 1987, 80 in 147).
V Kopru so leta 1882 ustanovili tudi pomorsko družbo za malo obalno
plovbo Società cittadina di navigazione a vapore in Capodistria, imenovano
tudi La Capodistriana.245 Družbi La Capodistriana in Istria–Trieste sta veči-
noma skrbeli za priobalni promet med Trstom in Puljem. Koper je kasne-
je dobil še družbo Nuova società cittadina di navigazione a Vapore, ki je pre-
mogla štiri ladje. Do leta 1910 je ta koprska družba imela pet ladij,246 ki so bile
namenjene turističnim izletom in prevozu turistov na ustaljenih potniških li-
nijah (Blažević, 1987, 147).
Istrska mesta Koper, Izola, Piran s Portorožem, Umag, Motovun, No-
vigrad, Poreč in druga pa so od kopenskega prometnega omrežja ostala pre-
cej izolirana vse do izgradnje železniške proge od Trsta do Poreča, tako ime-
novane Parenzane, za katero so se projekti in pogajanja začeli proti koncu 19.
stoletja in so potekali vrsto let (1880–1899). Končno je bil na podlagi zakona
243 Omenjeni statut je 22. 9. istega leta tudi formalno potrdilo c.-kr. notranje ministrstvo. V: AST,
Luogotenenza del Litorale, Atti generali, volume I, 1850–1885, Sezione II, Classifica 2/12, Materia
102, š. 337: Dopis, kjer je navedeno, da je notranje ministrstvo potrdilo statut družbe, N. 12916.
244 Navigazione a vapore giornaliera fra Capodistria–Trieste e viceversa. Otroci do dvanajstega leta starosti
so plačevali 50 % cene vozovnice.
245 Družba je leta 1894 imela dva parnika (Gianrinaldo Carli in Santorio), dve leti kasneje je kupila še
tretjega (Vergerio). Ladji S. Giusto in S. Nazario sta se jim pridružili leta 1898.
246 Capodistria, Oltra, S. Giusto, Santorio in Vettor Pisani.
204