Page 78 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 78
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Tabela 17: Spremljanje vedenja turistov v Švici

Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov

Kapacitete, prihodi, nočitve z delitvijo po pomemb- Ponudniki nastanitvenih
nih demografskih indikatorjih in geografskih obmo- storitev v Nemčiji
čjih Švice.

Swiss Tourism Statistics Pogostost in obseg domačih in tujih potovanj Švicarjev, Domači turisti
trajanje potovanja, motivi za potovanja, pristop k organi-
Federal Statistical zaciji, vrsta prevoza in tip nastanitve, potrošnja in število
Office (BFS) nočitev. Zbrani so tudi osnovni demografski indikator-
ji domačih turistov.

Indikatorji turistične potrošnje, dodane vrednosti in za- Različni podatki o nacio-
poslovanja v turistični panogi. nalnih računih in gibanjih
turistične potrošnje

Suplementary Accommodation Kapacitete, prihodi in nočitve v zasebnih počitniških do- Ponudniki nastanitvenih
Statistics (PASTA) movih, hostlih in drugih tipih obratov razen hotelih. storitev v Nemčiji
Celostni pregled ekonomskih in sistemskih značilno- Različne skupine upravljav-
Schweizer Tourismus Swiss Tourism in Figures sti turizma v Švici. Organizacije, pravne podlage, vedenje cev turistične infrastruktu-
Verband turistov, zaposlovanje v turizmu, poslovanje ponudnikov, re in turisti
izobraževanje. Podatki so prikazani na nacionalni in rav-
Schweiz Tourismus Tourismus Monitor Schweiz neh kantonov oziroma turističnih regij. Domači in mednarodni tu-
Vedenje turistov, vključujoč področja informiranja, re- risti v Švici
Deloitte & Swiss Tou- Swiss Hospitality Study 2015 zervacij, motivov in želja, imidž, aktivnosti v destinaci- Ponudniki nastanitvenih
rism Organization ji in zadovoljstva. storitev v Švici

Mnenja, izkušnje in vizija o hotelskem sektorju v Švici.

Avstrija

Avstrija (Tabela 18) predstavlja eno najrazvitejših turističnih držav sveta, a ima podobno
kot Švica relativno omejen program spremljanja vedenja turistov. V Avstriji področje spre-
mljanja vedenja turistov izvajajo naslednje organizacije:
– Statistics Austria: nacionalni statistični urad, ki izvaja analizo štirih področij vedenja

turistov (prihodi in nočitve v nastanitvenih obratih, potovalne navade domačih turi-
stov, finančni vidiki turistične potrošnje in celostni vpliv vedenja turistov (Turistični
satelitski računi).
– Austrian National Tourism Organization (ANTO): je nacionalna turistična organi-
zacija Avstrije s pisarnami v 23 država sveta. ANTO ne objavlja raziskav s področja
turizma, vendar v opisu svojih aktivnosti omenja trženjske raziskave, s katerimi tržijo
Avstrijo kot turistično destinacijo. Prav tako se omenja, da imajo turistični ponudni-
ki možnost vključevanja svojih storitev v promocijske programe ANTO.
– Association of National Tourist Offices and Representatives: je združenje turističnih
podjetij Avstrije, ki s svojim programom spremljanja razvoja turizma, usmerjaj svoje
člane k atraktivnejšemu razvoju turistične ponudbe in njenega trženja.
78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83