Page 76 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 76
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki

Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov

Germany papers, Co- Data and Expert Opinions About Ocene glavnih spletnih ponudnikov, namestitev in ana- Turisti (hotelski gostje)
illiers, Fairmas & Re- the German Hotel Market liza števila ocen/reviews hotelov (npr. na Tripadvisor- Različne skupine upravljav-
vinate ju in podobno). Iz analize teh ocen dobijo npr. podatke cev turistične infrastruktu-
o tem, kako so turisti iz posameznih destinacij zadovolj- re in turisti.
DRV – Deutche Reise The German Travel Market:Facts ni s čistočo, lokacijo hotela, storitvami v hotelu itd., koli-
Verband and Figures kšen je prihodek na sobo, število ocen (review responses)
po mesecih, zasedenost hotelov po mesecih, po katego-
riji, ugotavljanje vpliva aktivnega komunciranja z gosti
in poslovanja hotelov po načelu trajnostnega razvoja na
oceno gostov.
V tej isti raziskavi je bila opravljena tudi t. i. »sentiment
analysis«, kjer je bilo merjeno: počutje v barih, stanje v
kopalnicah, vonj v kopalnicah, velikost kopalnice, čisto-
ča kopalnice, design kopalnice, način plačevanja, dvigala,
recepcija, »hall«, veščine komuniciranja vodilnih, gretje/
hlajenje, rekreacija, znanje zaposlenih, hitrost storitve,
možnost rezervacije, način zaklepanja sob, vonj v sobah,
sobna strežba, pritisk vode v sobi, čistoča sobe, komfort,
design in oprema sobe, velikost sobe, možnosti raznega
hotelskega transporta (shuttle), kako enostavno najdeš
lokacijo hotela in verjetno tudi sobo, razmerje cena : vre-
dnost, obnašanje na recepciji, kakovost recepcije, splošno
vedenje zaposlenih, pripravljenost zaposlenih pomagati,
hrup, parkiranje, bazen, spa, savne, natakarji, okolica itd.
Kombinacija opazovanih in poročanih podatkov o nem-
ški potovalni dejavnosti (npr. zaposlenih, prilivi, potoval-
ne agencije itd.) in vedenju turistov.

Švica

Švica (Tabela 17) predstavlja eno najprepoznavnejših nacionalnih znamk na svetu in po-
dobno prepoznaven status ima tudi njena turistična podoba. Država že več let zapored do-
sega najvišja mesta mednarodne konkurenčnosti turizma (po WTTC) in zdi se, da turi-
stično gospodarstvo in javni sektor obvladujeta razvoj turizma v pravi smeri. Analiza javno
dostopnih podatkov o merjenju vedenja turistov in posledicah, ki jih to prinaša švicarske-
mu gospodarstvu, nakazuje zelo skop, a sistematičen pristop k merjenju v turizmu. Glavni
akterji pri spremljanju in analizi poslovanja turistične panoge so:
– nacionalni statistični urad (BFS),
– nacionalno turistično združenje (STV) in
– švicarska turistična organizacija (ST).

Podobno kot pri ostalih državah tudi v Švici nacionalni statistični urad izvaja meseč-
no spremljanje turizma in objavlja letne preglede turizma. Raziskovalni program s področja
turizma zajema dve področji. Swiss Tourism Statistics je program spremljanja vedenja turi-
stov in neposrednih učinkov na poslovanje hotelskega sektorja, kot drugi program pa se od
leta 2015 izvaja tudi spremljanje poslovanja nastanitvenih obratov, ki ne spadajo v katego-
rijo hotelov. Analize nastanitvenega sektorja zajemajo osnovne podatke o vedenju turistov,
ki se neposredno odražajo v prihodih, nočitvah in razpoložljivih kapacitetah nastanitvene-
ga sektorja. Podatki o značilnostih vedenja turistov v dopolnilnih nastanitvenih obratih se
vodijo ločeno in od leta 2015 tudi v enakem intervalu kot podatki za hotele. Drug osrednji
fokus programa Swiss Tourism Statistics je analiza potovanj Švicarjev doma in v tujini. Tre-
tji fokus so turistični satelitski računi, pri katerih se uporablja nekoliko prilagojena med-
76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81