Page 80 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Tabela 18: Spremljanje vedenja turistov v Avstriji

Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov

Key Data Tourism – Economic Podatki o ključnih ekonomskih vidikih turistične dejav- Turistični ponudniki
Atlas nosti (prihodi, nočitve, delovna sila).

Statistics Austria Stock in Tourism, Overnight Stays Podatki o kapacitetah v nastanitvenih obratih. Turistični ponudniki
Travel Behavior of the Austrian Podatki o potovalnih navadah Avstrijcev v in izven Av- Avstrijci, stari 15 in več let
Association of Nati- Population strije, vključujoč poslovne in prostočasne turiste ter iz- Podatek ni dostopen, a raz-
onal Tourist Offices letnike položljive informacije omo-
and Representatives gočajo domnevo, da gre za
Österreichischer Tourismus in Österreich Vedenje turistov, vključujoč področja informiranja, re- podatke s strani ponudni-
ReiseVerband  zervacij, motivov in želja, imidž, aktivnosti v destinaci- kov in uporabnikov turistič-
ji in zadovoljstva. nih storitev
Turisti
Travel Behaviour of the Austrian Število potovanj Avstrijcev.
Population from 1990 to 2015

ANTOR Travel Bulletin Splošne usmeritve o razvoju receptivnega turizma. Turistični strokovnjaki in
ponudniki

Fakten und zahlen Potovanja domačih in mednarodnih turistov s prika- NP
österreichischer zom potovanj, nočitev, orodij rezervacij, orodij informi- NP
reisemarkt 2015 ranja, zavarovanja, razlogov za potovanja in destinacij v
Branchbarometer in izven Austrije
Ni konkretnih podatkov, a sklepamo, da gre za poglo-
bljene analize podatkov o potovalnih navadah Avstrijcev
in turistov v Avstriji.

Hrvaška

Na Hrvaškem izvaja Nacionalni statistični urad samo raziskavo o turistični aktivnosti do-
mačega prebivalstva, skladno z uredbo EU št. 692/2011. Edina organizacija, ki kontinuira-
no spremlja vedenje turistov, je Inštitut za turizem Zagreb. Ta inštitut izvaja različne pri-
marne raziskave. Najbolj poznana je tržna raziskava, znana pod imenom TOMAS, ki se
izvaja od leta 1987. Vsebuje odnose in porabo turistov v hrvaških turističnih destinacijah
poleti, na jadranju, na krožnih potovanjih, v tranzitu, pri obisku Zagreba ali v nacionalnem
parku. Vsakoletno spremljajo samo poleti, druge raziskave pa so občasne ali enkratne. Vse
kot primarni motiv spremljanja vedenja navajajo pomoč pri strateškem odločanju turistič-
nih deležnikov. Tabela 19 prikazuje ključne študije o vedenju turistov na Hrvaškem.

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85