Page 80 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
ocenjeva nje k akovosti v gostinst v u

– Člani akademije ne morejo glasovati za restavracijo, ki je zaprta ali bo zaprta v treh
mesecih od objave rezultatov. Ne morejo glasovati za t. i . restavracije »pop-up«.

– Glasuje se za restavracije in ne za gostinca ali kuharskega mojstra, razen za primere po-
sebnih nagrad.

– Člani akademije so anonimni in svojega članstva ne smejo razkriti.
Kot že rečeno, ne obstajajo kriteriji, ki bi jih restavracija morala izpolniti. Restavraci-

ji ni treba imeti točno določene ponudbe. Ni ji potrebno delovati že vrsto let kakor tudi ni
treba, da je dobitnica drugih nagrad in priznanj. Po metodologiji se restavracija ne more pri-
javiti za ocenjevanje, ne biti nominirana, kar pomeni, da je na lestvico lahko uvrščena de-
jansko katera koli restavracija na svetu, razen če je za stalno zaprta v času objave lestvice oz.
3 mesece po objavi.

Primerjava sistemov

Tabela 8: Primerjava sistemov za ocenjevanje restavracij, ki jih ocenjujejo strokovnjaki.

Element Michelinov Gault Millau AAA diamond LQS
primerjave vodnik
prepoznavnost prepoznavnejši v prepoznavnejši v lokalno prepo-
obseg svetovno prepo- Evropi ZDA znaven
ocena znaven od navadnih do vr- vsi člane AAA izbor restavracij
metodologija samo vrhunske re- hunskih 5 diamantov (do 100)
stavracije 4 diamanti 100–0 točk
inštrument oce- 3 zvezdice 20,19 točke: 4 kape 3 diamanti ocenjevalci kot
njevanja/ 2 zvezdici 18,17 točke: 3 kape 2 diamanta skriti gosti
standardi 1 zvezdica 16,15 točke: 2 kapi 1 diamamant
ocenjevalci kot 14,13 točke: 1 kapa ocenjevalci kot vsi kriteriji so znani
objava rezultatov skriti gosti skriti gosti in objavljeni
ocenjevalci kot
niso znani in obja- skriti gosti vsi kriteriji so znani v tiskanem vodni-
vljeni niso znani; gle- in objavljeni ku in na spletni
de na informaci- strani
v tiskanem vodni- je na njihovi spletni v tiskanem vodni-
ku in na spletni strani ocenjuje- ku in na spletni
strani jo predvsem kako- strani
vost hrane, storitev
in ambient sta oce-
njena ločeno
v tiskanem vodni-
ku in na spletni
strani

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85