Page 75 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 75
ocenjevanje kakovosti v restavracijah
Restavracije se ocenjuje na podlagi ocenjevalnega lista. Vsaka restavracija lahko pri-
dobi 100 točk. Ocena je sestavljena iz štirih skupin elementov: hrana, storitev, ambient in
cena. V Tabeli 7 je predstavljeno število točk, ki jih lahko restavracija dobi za posamezno
skupino elementov.
Število točk za posamezno skupino elementov (razen cene) je sestavljeno iz dveh de-
lov. Prvi del se nanaša na podrobne elemente in ga je možno za vsako ocenjevanje spremeni-
ti. Drugi del se nanaša na splošno zadovoljstvo s posamezno skupino (splošno zadovoljstvo
s hrano, storitvijo in z ambientom). Skupna ocena je povprečje obeh delov. Vsak element se
ocenjuje z ocenami od 1 do 5, kjer je 5 najvišja ocena. Stuktura točkovanja je takšna, da je
primerljiva v daljšem časovnem obdobju.
Dva ocenjevalca skupaj dodelita oceno na enem ocenjevalnem listu. To je narejeno
namerno, da se zmanjša subjektivnost posameznika. Vsak od ocenjevalcev mora naročiti
različno predjed, glavno jed in sladico. En ocenjevalec naroči mesne, drugi nemesne jedi.
Ocenjevalci morajo delovati skladno z metodologijo in se obnašati kot navadni gosti. Oce-
njevalnega lista ne smejo izpolnjevati v restavraciji, ki jo ocenjujejo. Na koncu ocenjevalnega
lista je opisni del, kjer ocenjevalci opišejo restavracijo in jedi, ki so jih okušali. Če se ocena
od prvega kroga ali od zadnjega ocenjevanja razlikuje za več kot 20 %, se restavracija oceni
tretjič ali jo oceni član Komisije. Ocenjevalni list je predstavljen v Sliki 5.
Znak kakovosti ljubljanskega turizma
ocenjevalni list 2014
kategorija: restavracije
podatki o ocenjevanem gostinskem obratu:
ocenjevalni objekt:
naslov:
A1. hrana in pijača
1. raznovrstnost jedi 12 3 45
2. sestavine 12 3 45
3. prezentacija 12 3 45
4. velikost porcije 12 3 45
5. dodatki jedem 12 3 45
6. okus in skladnost 12 3 45
7. sezonska ponudba 12 3 45
8. svežina 12 3 45
9. temperatura 12 3 45
10. zanesljivost pri pripravi 12 3 45
75
Restavracije se ocenjuje na podlagi ocenjevalnega lista. Vsaka restavracija lahko pri-
dobi 100 točk. Ocena je sestavljena iz štirih skupin elementov: hrana, storitev, ambient in
cena. V Tabeli 7 je predstavljeno število točk, ki jih lahko restavracija dobi za posamezno
skupino elementov.
Število točk za posamezno skupino elementov (razen cene) je sestavljeno iz dveh de-
lov. Prvi del se nanaša na podrobne elemente in ga je možno za vsako ocenjevanje spremeni-
ti. Drugi del se nanaša na splošno zadovoljstvo s posamezno skupino (splošno zadovoljstvo
s hrano, storitvijo in z ambientom). Skupna ocena je povprečje obeh delov. Vsak element se
ocenjuje z ocenami od 1 do 5, kjer je 5 najvišja ocena. Stuktura točkovanja je takšna, da je
primerljiva v daljšem časovnem obdobju.
Dva ocenjevalca skupaj dodelita oceno na enem ocenjevalnem listu. To je narejeno
namerno, da se zmanjša subjektivnost posameznika. Vsak od ocenjevalcev mora naročiti
različno predjed, glavno jed in sladico. En ocenjevalec naroči mesne, drugi nemesne jedi.
Ocenjevalci morajo delovati skladno z metodologijo in se obnašati kot navadni gosti. Oce-
njevalnega lista ne smejo izpolnjevati v restavraciji, ki jo ocenjujejo. Na koncu ocenjevalnega
lista je opisni del, kjer ocenjevalci opišejo restavracijo in jedi, ki so jih okušali. Če se ocena
od prvega kroga ali od zadnjega ocenjevanja razlikuje za več kot 20 %, se restavracija oceni
tretjič ali jo oceni član Komisije. Ocenjevalni list je predstavljen v Sliki 5.
Znak kakovosti ljubljanskega turizma
ocenjevalni list 2014
kategorija: restavracije
podatki o ocenjevanem gostinskem obratu:
ocenjevalni objekt:
naslov:
A1. hrana in pijača
1. raznovrstnost jedi 12 3 45
2. sestavine 12 3 45
3. prezentacija 12 3 45
4. velikost porcije 12 3 45
5. dodatki jedem 12 3 45
6. okus in skladnost 12 3 45
7. sezonska ponudba 12 3 45
8. svežina 12 3 45
9. temperatura 12 3 45
10. zanesljivost pri pripravi 12 3 45
75