Page 117 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 117
Kulturne in jezikovne prepreke in slovenska podjetja

Pri tem vprašanju sem se navezoval na vprašanje 6. In sicer sem hotel
v primeru, da podjetje zaposluje človeka iz tujine, ugotoviti, kako se jim
zdijo Slovenci kot narod v pomoč prilagajanju tega človeka, ki se lahko
spopada s kulturnim šokom in še ne pozna okolice. 37 podjetij (51 %) je
mnenja, da smo zelo dovzetni za težave tujcev in smo jim v veliko pomoč,
24 podjetij (33 %) je mnenja, da smo tam le, ko nas kdo potrebuje oziro-
ma prosi, 11 podjetij (15 %) pa pravi, da smo hladni in nedostopni za tujce.

117

Slika 12: Pomoč slovenskega naroda tujcem

8. Ali ocenjujete, da ste v podjetju utrpeli kakršnekoli izgube zaradi po-
manjkanja znanja tujih jezikov?
Znanje tujega jezika je danes skoraj neizbežno in nujno za uspešno
vodenje poslov. Od podjetij sem hotel izvedeti, ali so zaradi pomanjka-
nja znanja tujih jezikov že kdaj utrpela izgube. 47 podjetij oziroma kar 32
% je mnenja, da so že utrpeli izgube. 99 podjetij (68 %) pa ni utrpelo ni-
kakršnih izgub.

Slika 13: Izgube v podjetjih zaradi neznanja tujih jezikov
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122