Page 119 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 119
Kulturne in jezikovne prepreke in slovenska podjetja
26 odgovorov (6 %) je za ruščino, 19 (4 %) za francoščino, 10 (2 %) špan-
ščino in 7 (1 %) madžarščino.
Slika 16: Najpogosteje uporabljen tuji jezik v podjetjih 119
12. Kako lahko poznavanje tujih kultur koristi podjetju (možnih je več od-
govorov)?
Slika 17: Koristi, ki jih podjetje pridobi s poznavanjem tujih kultur
Slika 17 prikazuje zelo pomembno tematiko: kaj podjetja pridobijo,
če so izobražena o tujih kulturah. Podjetja morajo za dobro poslovanje s
tujimi podjetji razumeti njihove navade in običaje ter se le-tem poizkusi-
ti tudi prilagajati. Pri tem vprašanju je bila možnost izbire več odgovorov.
108 mnenj (32 %) je, da poznavanje tujih kultur podjetju omogoča hitrej-
ši, lažji in uspešnejši prodor na tuje trge. 78 (23 %) jih meni, da je podje-
tje uspešnejše zaradi poznavanja in spoštovanja drugih kultur. 75 mnenj
(22 %) je, da podjetje lahko izdelke in storitve prilagodi potrošnikom, ki
26 odgovorov (6 %) je za ruščino, 19 (4 %) za francoščino, 10 (2 %) špan-
ščino in 7 (1 %) madžarščino.
Slika 16: Najpogosteje uporabljen tuji jezik v podjetjih 119
12. Kako lahko poznavanje tujih kultur koristi podjetju (možnih je več od-
govorov)?
Slika 17: Koristi, ki jih podjetje pridobi s poznavanjem tujih kultur
Slika 17 prikazuje zelo pomembno tematiko: kaj podjetja pridobijo,
če so izobražena o tujih kulturah. Podjetja morajo za dobro poslovanje s
tujimi podjetji razumeti njihove navade in običaje ter se le-tem poizkusi-
ti tudi prilagajati. Pri tem vprašanju je bila možnost izbire več odgovorov.
108 mnenj (32 %) je, da poznavanje tujih kultur podjetju omogoča hitrej-
ši, lažji in uspešnejši prodor na tuje trge. 78 (23 %) jih meni, da je podje-
tje uspešnejše zaradi poznavanja in spoštovanja drugih kultur. 75 mnenj
(22 %) je, da podjetje lahko izdelke in storitve prilagodi potrošnikom, ki