Page 120 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 120
Jezikovno izobraževanje in podjetja

prihajajo iz drugih kultur. Enako število mnenj, 75 (22 %), je, da podje-
tju omogoča večjo konkurenčnost pred tekmeci. Le dve mnenji (1 %) sta
bili za nič od naštetega in pa nobeno mnenje, da podjetju poznavanje kul-
tur sploh ne koristi.

13. S katerimi težavami se sooča podjetje, ki ne izobražuje zaposlenih o dru-
gih kulturah (možnih je več odgovorov)?
Pri tem vprašanju sem hotel izvedeti, ali se podjetja zavedajo, do ka-
kšnih preprek lahko prihaja v primeru neizobraženosti na področju je-
zika in kulture. Na voljo je bila izbira več možnih odgovorov. 97 mnenj
(48 %) je, da podjetje zaradi nepoznavanja tujih kultur posluje slabše, kot
bi sicer lahko. 50 mnenj (25 %) je, da je zaposlene strah poslovati z dru-
go kulturo. 47 mnenj (23 %) je, da imajo zaposleni odpor do poslovanja z
120 drugo kulturo, kar je lahko posledica tako neznanja tujih jezikov kot ne-
poznavanja kulture poslovanja tujcev. 10 oziroma 5 % mnenj je, da bi se
zaposleni morali sami izobraževati ter da nimajo težav.

Slika 18: Težave podjetij, ki ne izobražujejo zaposlenih o drugih kulturah

14. Ali Vaše podjetje ponuja izobraževanja o tujih kulturah?
V Sloveniji veliko podjetij za tovrstna izobraževanja najema zunanje
izvajalce. Zanimalo me je, koliko podjetij se samo organizira in omogoča
svojim zaposlenim izobraževanje na primerih iz preteklosti. Velika veči-
na, kar 120 podjetij (82 %), ne ponuja izobraževanja o tujih kulturah. Le
26 podjetij oziroma 18 % pa ponuja izobraževanja.
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125