Page 134 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 134
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Namen je s pomočjo domače in tuje literature opredeliti ključne poj-
me ter s pomočjo analize ugotoviti vpliv znanja oziroma neznanja tujih
jezikov na zaposljivost.

Cilj teoretičnega dela je opredeliti znanje tujih jezikov ter ugotoviti
njegovo vlogo pri zaposljivosti v Sloveniji in Evropski uniji.

Cilj empiričnega dela bo ugotoviti kakšne povezave, če sploh, obsta-
jajo med znanjem tujih jezikov in zaposljivostjo. Zanimalo me bo pred-
vsem, ali oziroma kako vpliva v Sloveniji znanje tujih jezikov na prido-
bitev zaposlitve. V okviru tega dela sem si postavila nekaj hipotez, ki jih
bom na koncu s pomočjo analize rezultatov vprašalnikov potrdila ali
ovrgla.

Hipoteza 1: Znanje tujih jezikov je pomembna postavka za zaposlji-
vost kandidatov.
134 Hipoteza 2: V slovenskih podjetjih je najbolj zaželeno znanje angle-

škega jezika.
Hipoteza 3: Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v
dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov.
Hipoteza 4: Podjetja pri kandidatih za zaposlitev redko preverijo
znanje tujih jezikov.
Hipoteza 5: Anketirani v podjetjih menijo, da govorne tujejezične
spretnosti pri kandidatih povečajo zaposljivost.
Hipoteza 6: Znanje tujih jezikov je najpomembnejše pri zaposlova-
nju novih kadrov v oddelku prodaje.
Hipoteza 7: Podjetja raje zaposlijo kandidata z znanjem tujih jezi-
kov in manj delovnimi izkušnjami kot kandidata, ki tega znanja
nima, a ima delovne izkušnje.
Hipoteza 8: Uradna potrdila o znanju tujih jezikov povečajo zapo-
sljivost kandidatov.

Predvidene metode za doseganje ciljev
Prispevek sestoji iz sestavljata teoretičnega in empiričnega del. V prvem
bomo uporabili sekundarne vire, torej vso domačo in tujo literaturo, ki
bo dostopna.

Empirični del bodo sestavljali primarni viri. Pridobili jih bomo s po-
močjo anketnega vprašalnika za slovenska podjetja. Ta bo sestavljen pred-
vsem iz vprašanj zaprtega tipa in bo posredovan v spletni obliki na ele-
ktronske naslove petstotih slovenskih podjetij. Podatke, pridobljene s
pomočjo rešenih vprašalnikov, bomo nato analizirali, prikazali v grafič-
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139