Page 148 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 148
Jezikovno izobraževanje in podjetja

no prikazala in opisala v podpoglavju 4.3. V nadaljevanju sledijo v okviru
raziskave zastavljene hipoteze, ki jih bom na koncu s pomočjo analize raz-
iskave potrdila ali ovrgla.

Zastavljene hipoteze
Z zastavljenimi hipotezami predpostavljamo, da:

– je znanje tujih jezikov pomembna postavka za zaposljivost kan-
didatov,
– je v Sloveniji najbolj zaželeno znanje angleškega jezika,
– so podjetja pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v doku-
mentaciji navedeno znanje tujih jezikov,
– podjetja pri kandidatih za zaposlitev redko preverijo znanje tujih
jezikov,
148 – anketirani v podjetjih menijo, da govorne tujejezične spretnosti

pri kandidatih povečajo zaposljivost,
– je znanje tujih jezikov najpomembnejše pri zaposlovanju ljudi v
oddelku prodaje,
– podjetja raje zaposlijo kandidata z znanjem tujih jezikov in manj
delovnimi izkušnjami kot kandidata, ki tega znanja nima, a ima
delovne izkušnje,
– uradna potrdila o znanju tujih jezikov povečajo zaposljivost kan-
didatov.

Analiza podatkov
V tem podpoglavju so najprej podani podatki o vzorcu 81 anketiranih
podjetij, ki predstavljajo vprašanja od 1 do 4. Nato je podana analiza od-
govorov na vprašanja o znanju tujih jezikov in zaposljivosti. Na vseh gra-
fikonih so rezultati za čim boljše razumevanje podani v številkah in od-
stotkih.

Podatki o vzorcu
Prvo vprašanje: »Kako veliko je Vaše podjetje (po Zakonu o gospo-
darskih družbah)?«

Pri raziskavi je sodelovalo 81 podjetij, ki so bila, glede na opredeli-
tev po Zakonu o gospodarskih družbah, vseh velikosti. Kot prikazuje sli-
ka 1, je bilo največ majhnih podjetij in sicer 33 (40,74 %), mikro podjetij
je bilo 21 (25,93 %), velikih podjetij 15 (18,52 %) in srednje velikih podje-
tij 12 (14,81 %).
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153