Page 186 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
Jezikovno izobraževanje in podjetja

ga izobraževanja povečalo za 31 %. Slednje kaže, da se povpraševanje po
znanju tujih jezikov vsako leto povečuje in ne manjša (Jablanović 2014).

Primerjava števila udeležencev v jezikovnih programih v Sloveniji
med letoma 2010 in 2013 kaže slika 3.

186

Slika 3: Udeleženci v jezikovnih programih, Slovenija
Vir: SURS 2014.

Po podatkih SURS (2014) so izvajalci nadaljnjega izobraževanja v
šolskem letu 2012/13 izvedli več kot 3.600 jezikovnih tečajev, udeležen-
cev teh tečajev je bilo nekaj več kot 22.000 ali 15 % več, kot v prejšnjem
šolskem letu. Največ udeležencev (8.529 oziroma 38 % vseh) je tako kot
prejšnja leta obiskovalo tečaje angleškega jezika. Drugi najpopularnejši
jezik je bila nemščina (z 5.438 udeleženci ali 24 % vseh). Število udeležen-
cev tečajev omenjenih dveh tujih jezikov se je glede na prejšnje šolsko leto
povečalo za 17 % oziroma za 31 %. Sicer se je najbolj povečalo število ude-
ležencev tečajev ruskega jezika (kar za 125 %), vendar je bilo njihovo šte-
vilo še vedno sorazmerno majhno (808 oseb). Zmanjšalo se je število tuj-
cev v tečajih slovenskega jezika, saj je tečaje slovenščine obiskovalo 10 %
manj udeležencev kot v letu 2011/12.
Zgodnje učenje tujega jezika
Učenje je v splošnem pogledu dinamičen proces, ki se prične ob rojstvu in
lahko traja vse življenje. Do zaključka pubertete se v možganih struktu-
rirajo učni procesi, ki olajšajo razvijanje naših sposobnosti. Učenje v ka-
snejših letih zahteva več napora in je slabše zasidrano v naših možganih
(Pižorn 2009a). Učenje jezika poteka od prvih mesecev človekovega živ-
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191