Page 188 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 188
Jezikovno izobraževanje in podjetja
jezik, običajno angleščina, nemščina se lahko izvaja na območjih, kjer je
ta jezik posebnega pomena (Bela knjiga 2011, 86–95).
Učenje tujih jezikov v osnovnih šolah
Pri učenju tujih jezikov v osnovnem izobraževanju smo v Sloveniji po
vstopu v EU naredili velik preskok, kar se še posebej izraža pri uvajanju
zgodnejšega učenja tujega jezika in pri postopnem uvajanju drugega tuje-
ga jezika v obvezni predmetnik. Osnovnošolci se v velikem številu učijo
tujih jezikov tudi pri neobveznih izbirnih vsebinah (Skela in Sešek 2012).
Formalno učenje tujega jezika se v Sloveniji prične v osnovni šoli in
je obvezno za celotno populacijo v starosti 6–14 let.15 Z uvedbo devetle-
tne osnovne šole se je obseg pouka prvega tujega jezika povečal. Spustila
se je tudi starostna doba začetka učenja prvega tujega jezika. Poleg pove-
188 čanja obsega učenja prvega tujega jezika je bil z devetletko uveden pouk
drugega tujega jezika v zadnjih treh letih šolanja. Leta 2008 se je pričelo
poskusno izvajanje drugega tujega jezika kot obveznega predmeta.16 Šola
je lahko izbirala med nemščino, italijanščino, madžarščino, hrvaščino,
francoščino in angleščino. Po »Pravilniku o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o postopnem uvajanju drugega tujega jezika v osnovne šole«
(Ur. l. RS, št. 12/2011) bi se v šolskem letu 2013/2014 izvajal pouk druge-
ga tujega jezika v zadnji triadi na vseh osnovnih šolah v državi.
Zaradi nasprotovanj in sprememb, ki so zapisane v Beli knjigi (2011),
drugi tuji jezik ni obvezen za vse osnovnošolce.17 Drugi tuji jezik se izva-
ja kot izbirni predmet za učence od sedmega razreda dalje. Kačeva (2009)
ugotavlja, da je zaradi neugodne umestitve v urnik in premajhne kontinu-
itete izvajanja vprašljiva kakovost učenja.
Bela knjiga (2011, 116) v načelu razvijanja komunikacijskih sposob-
nosti posameznika poudarja pomen možnosti učenja več tujih jezikov in
zmožnosti komuniciranja v tujih jezikih v zgodnjem obdobju. Na teh te-
meljih ministrstvo, pristojno za izobraževanje, v osnovnošolski izobraže-
valni program učenje drugega tujega jezika za učence od 4. razreda dalje
uvaja kot neobvezen izbirni predmet. Uvedba drugega tujega jezika učen-
15 Učenje tujih jezikov je obvezno tudi v večini prilagojenih programov za otroke s posebnimi potre-
bami (Skela in Sešek 2012).
16 Pravno podlago je predstavljal »Pravilnik o postopnem uvajanju drugega tujega jezika v osnovni
šoli« (Ur. l. RS, št. 47/2008).
17 Nacionalna strokovna skupina za pripravo bele knjige o vzgoji in izobraževanju svojo odločitev
zagovarja in pravi, da imajo učenci zelo različne zmožnosti in da tudi v drugih evropskih državah
drugi tuji jezik ni obvezen. Pri preverjanju tega podatka se je izkazalo, da to drži le za tri države. To
so francoski del Belgije, Velika Britanija in Irska (Kač 2012).
jezik, običajno angleščina, nemščina se lahko izvaja na območjih, kjer je
ta jezik posebnega pomena (Bela knjiga 2011, 86–95).
Učenje tujih jezikov v osnovnih šolah
Pri učenju tujih jezikov v osnovnem izobraževanju smo v Sloveniji po
vstopu v EU naredili velik preskok, kar se še posebej izraža pri uvajanju
zgodnejšega učenja tujega jezika in pri postopnem uvajanju drugega tuje-
ga jezika v obvezni predmetnik. Osnovnošolci se v velikem številu učijo
tujih jezikov tudi pri neobveznih izbirnih vsebinah (Skela in Sešek 2012).
Formalno učenje tujega jezika se v Sloveniji prične v osnovni šoli in
je obvezno za celotno populacijo v starosti 6–14 let.15 Z uvedbo devetle-
tne osnovne šole se je obseg pouka prvega tujega jezika povečal. Spustila
se je tudi starostna doba začetka učenja prvega tujega jezika. Poleg pove-
188 čanja obsega učenja prvega tujega jezika je bil z devetletko uveden pouk
drugega tujega jezika v zadnjih treh letih šolanja. Leta 2008 se je pričelo
poskusno izvajanje drugega tujega jezika kot obveznega predmeta.16 Šola
je lahko izbirala med nemščino, italijanščino, madžarščino, hrvaščino,
francoščino in angleščino. Po »Pravilniku o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o postopnem uvajanju drugega tujega jezika v osnovne šole«
(Ur. l. RS, št. 12/2011) bi se v šolskem letu 2013/2014 izvajal pouk druge-
ga tujega jezika v zadnji triadi na vseh osnovnih šolah v državi.
Zaradi nasprotovanj in sprememb, ki so zapisane v Beli knjigi (2011),
drugi tuji jezik ni obvezen za vse osnovnošolce.17 Drugi tuji jezik se izva-
ja kot izbirni predmet za učence od sedmega razreda dalje. Kačeva (2009)
ugotavlja, da je zaradi neugodne umestitve v urnik in premajhne kontinu-
itete izvajanja vprašljiva kakovost učenja.
Bela knjiga (2011, 116) v načelu razvijanja komunikacijskih sposob-
nosti posameznika poudarja pomen možnosti učenja več tujih jezikov in
zmožnosti komuniciranja v tujih jezikih v zgodnjem obdobju. Na teh te-
meljih ministrstvo, pristojno za izobraževanje, v osnovnošolski izobraže-
valni program učenje drugega tujega jezika za učence od 4. razreda dalje
uvaja kot neobvezen izbirni predmet. Uvedba drugega tujega jezika učen-
15 Učenje tujih jezikov je obvezno tudi v večini prilagojenih programov za otroke s posebnimi potre-
bami (Skela in Sešek 2012).
16 Pravno podlago je predstavljal »Pravilnik o postopnem uvajanju drugega tujega jezika v osnovni
šoli« (Ur. l. RS, št. 47/2008).
17 Nacionalna strokovna skupina za pripravo bele knjige o vzgoji in izobraževanju svojo odločitev
zagovarja in pravi, da imajo učenci zelo različne zmožnosti in da tudi v drugih evropskih državah
drugi tuji jezik ni obvezen. Pri preverjanju tega podatka se je izkazalo, da to drži le za tri države. To
so francoski del Belgije, Velika Britanija in Irska (Kač 2012).