Page 244 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 244
Jezikovno izobraževanje in podjetja

− spoznanja o pomembnosti izdelka ali storitev za potrošnika,
− pojav izhodišč za ideje o perspektivnih inovacijah,
− lažje sodelovanje oziroma posredovanje v primeru pojava nega-

tivnih povratnih informacij potrošnikov,
− vzpostavitev boljše ponakupne podpore potrošnikom,
− tekoče spremljanje dejanj konkurence,
− tekoče spremljanje neposredno računalniško posredovanih spo-

ročil potrošnikov (to je spletno sporočanje od ust do ust) (Kneh-
tl, Ograjenšek in Pfajfar 2011, 62).
Veliko stremljenje podjetij po dosegu zadovoljstva potrošnika je pov-
sem upravičeno, saj jim prinaša tudi številne druge koristi, kot so (Pom-
pe in Vidic 2008, 35–37):
244 − potrošnikovo priporočilo prijateljem in znancem,
− manjša potrošnikova usmerjenost na ceno,
− manjša pozornost potrošnika do konkurence,
− nižji stroški ohranjanja zvestobe obstoječih potrošnikov,
− dolgoročni kumulativni prispevek,
− dejavnik za pričakovanje poslovnega uspeha v prihodnosti.
Zaradi današnje izjemne razširjenosti uporabe svetovnega spleta Ko-
tler (2004, 64) še dodatno opozarja na pomembnost zadovoljstva potro-
šnikov, saj se tako dobra kot slaba govorica zelo preprosto razširi med šte-
vilne potrošnike po celem svetu. Zato morajo podjetja znati prisluhniti
potrošnikom tako v dobrem kot v slabem (Pompe in Vidic 2008, 14).
Biti morajo nenehno komunikacijsko aktivna. S potrošniki morajo ne-
prestano komunicirati, kreirati domiselne, zabavne in interaktivne vsebi-
ne, iskati vedno nove, drugačne pristope, ki bodo potrošnike pritegnili in
dolgoročno navezali na podjetje (Fink Grubačević 2012). Pri tem morajo
biti pozorna, da se ne vmešavajo v življenje potrošnikov, saj potrošniki že
sedaj zaznavajo sodobne oblike marketinškega komuniciranja kot bolj in-
vazivne (Kotler in Keller 2012, 477).
To hitro širjenje sporočil, ki doseže izredno širok krog uporabnikov,
označujemo s pojmom virusni marketing. Ta predstavlja veliko prednost
družabnih omrežij. Predvsem je najboljša izbira v času krize, ko podjetja
nimajo na razpolago veliko denarnih sredstev, a potrebujejo čimprejšnje
nakupe potrošnikov. Zato so družabna omrežja z marketinškega vidika
zelo pomembna. Podjetja si prizadevajo posredovati čim več informacij
o izdelkih na čim bolj zabaven način, s poudarkom na povečevanju posa-
meznikovega ugleda ob uporabi njihovih izdelkov. Seveda morajo biti pri
tem pozorna, da ne navajajo vsebin, ki bi jih lahko potrošniki razumeli
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249