Page 259 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 259
Jezikovni vidiki kratkih sporočil pri komuniciranju podjetij 259
udeležencu C1, čeprav smo pri opazovanju zaznali, da sporočila vseh ude-
ležencev raziskave zelo pogosto vsebujejo emotikone – vendar ne v zapi-
su stopnjevanja. To neuporabo skušamo razumeti kot nevživitev v vsebi-
no sporočila oziroma slabo čustveno povezanost z oblikovalcem besedila,
saj ga ta oblikuje zaradi delovnih obveznosti, ki izhajajo iz njegovega de-
lovnega mesta. Zato menimo, da so njegova čustva manj izrazita. Za kate-
gorijo uporabe emotikona kot nadomestila končnega ločila opazimo, da
je ta zapisan namesto pike ali klicaja. Nikakor pa ne kot nadomestilo za
vprašaj, saj iz nobenega v kategoriji pripadajočega citata ni bilo moč raz-
brati, da gre za vprašalno obliko. Torej za vprašalnice udeleženci raziska-
ve uporabljajo ustrezno končno ločilo – vprašaj. Upoštevajo pravopisno
pravilo za to ločilo.
Pisana beseda težko odraža čustva pošiljatelja sporočila, saj, kot nava-
ja C. Zaga (2012, 184), udeleženca komunikacije nimata vizualnega stika,
da bi lahko pošiljatelj izrazil in prejemnik sporočila zaznal pošiljateljevo
čustveno izražanje. To pomanjkanje se poskuša nadomestiti z uporabo
emotikonov. Pri tem se, kot navajajo E. Osrajnik, D. Fišer in Popič (2015,
50, 53), večja intenzivnost čustva izraža z zaporednim navajanjem istega
ločila. Glede emotikonov so to oklepaji in zaklepaji. M. Kalin Golob in
K. Erjavec (2014, 220) pripisujeta stopnjevanju krepitev ali slabitev izraže-
nih čustev. Emotikoni so lahko vneseni v besedilo tudi tako, da nadome-
ščajo končno ločilo v stavku ali povedi. Pri tem je pravopisni zapis konč-
nega ločila neupoštevan oziroma izpuščen (Crystal 2001, 36).
Zaključek
Tako kot se z razvojem spreminja celoten način življenja ljudi, se spre-
minja tudi poslovanje podjetij. Ta za uresničitev svojih ciljev potrebu-
jejo zadovoljne potrošnike. Zato skušajo z njimi navezati tesnejše stike
prek komunikacijskih poti, ki jih v današnjem času potrošniki vsako-
dnevno masovno uporabljajo. Pritegnitev pozornosti potrošnika, zagota-
vljanje njihovega zadovoljstva in doseganje dolgoročne zvestobe podjetju
imajo veliko pozitivnih učinkov na poslovanje podjetja. Pojav interneta
je drastično spremenil komunikacijo v vseh pogledih. Današnja obsežna
vsesplošna uporaba družabnih omrežij je te spremembe samo še pospe-
šila in okrepila. Razširjenost spletnega komuniciranja je neverjetna, saj
je omogočeno dostopanje do internetne povezave kadarkoli in kjerko-
li, in to z relativno nizkimi stroški. V takšnem okolju lahko potrošniki
z neverjetno hitrostjo širijo informacije o izdelkih in storitvah podjetja,
ki lahko dosežejo vsakega posameznika na svetu. Priljubljenost spletne-
udeležencu C1, čeprav smo pri opazovanju zaznali, da sporočila vseh ude-
ležencev raziskave zelo pogosto vsebujejo emotikone – vendar ne v zapi-
su stopnjevanja. To neuporabo skušamo razumeti kot nevživitev v vsebi-
no sporočila oziroma slabo čustveno povezanost z oblikovalcem besedila,
saj ga ta oblikuje zaradi delovnih obveznosti, ki izhajajo iz njegovega de-
lovnega mesta. Zato menimo, da so njegova čustva manj izrazita. Za kate-
gorijo uporabe emotikona kot nadomestila končnega ločila opazimo, da
je ta zapisan namesto pike ali klicaja. Nikakor pa ne kot nadomestilo za
vprašaj, saj iz nobenega v kategoriji pripadajočega citata ni bilo moč raz-
brati, da gre za vprašalno obliko. Torej za vprašalnice udeleženci raziska-
ve uporabljajo ustrezno končno ločilo – vprašaj. Upoštevajo pravopisno
pravilo za to ločilo.
Pisana beseda težko odraža čustva pošiljatelja sporočila, saj, kot nava-
ja C. Zaga (2012, 184), udeleženca komunikacije nimata vizualnega stika,
da bi lahko pošiljatelj izrazil in prejemnik sporočila zaznal pošiljateljevo
čustveno izražanje. To pomanjkanje se poskuša nadomestiti z uporabo
emotikonov. Pri tem se, kot navajajo E. Osrajnik, D. Fišer in Popič (2015,
50, 53), večja intenzivnost čustva izraža z zaporednim navajanjem istega
ločila. Glede emotikonov so to oklepaji in zaklepaji. M. Kalin Golob in
K. Erjavec (2014, 220) pripisujeta stopnjevanju krepitev ali slabitev izraže-
nih čustev. Emotikoni so lahko vneseni v besedilo tudi tako, da nadome-
ščajo končno ločilo v stavku ali povedi. Pri tem je pravopisni zapis konč-
nega ločila neupoštevan oziroma izpuščen (Crystal 2001, 36).
Zaključek
Tako kot se z razvojem spreminja celoten način življenja ljudi, se spre-
minja tudi poslovanje podjetij. Ta za uresničitev svojih ciljev potrebu-
jejo zadovoljne potrošnike. Zato skušajo z njimi navezati tesnejše stike
prek komunikacijskih poti, ki jih v današnjem času potrošniki vsako-
dnevno masovno uporabljajo. Pritegnitev pozornosti potrošnika, zagota-
vljanje njihovega zadovoljstva in doseganje dolgoročne zvestobe podjetju
imajo veliko pozitivnih učinkov na poslovanje podjetja. Pojav interneta
je drastično spremenil komunikacijo v vseh pogledih. Današnja obsežna
vsesplošna uporaba družabnih omrežij je te spremembe samo še pospe-
šila in okrepila. Razširjenost spletnega komuniciranja je neverjetna, saj
je omogočeno dostopanje do internetne povezave kadarkoli in kjerko-
li, in to z relativno nizkimi stroški. V takšnem okolju lahko potrošniki
z neverjetno hitrostjo širijo informacije o izdelkih in storitvah podjetja,
ki lahko dosežejo vsakega posameznika na svetu. Priljubljenost spletne-