Page 36 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 36
Jezikovno izobraževanje in podjetja

− Učeča se organizacija je »organizacija, v kateri zaposleni nepre-
stano širijo svojo sposobnost ustvarjanja rezultatov, kjer se pora-
jajo novi načini razmišljanja, kjer obstaja kolektivno prizadeva-
nje in kjer se zaposleni nenehno učijo, kako se učiti skupaj«.

− Učeča se organizacija je »organizacija, ki je sposobna ustvarja-
nja, pridobivanja in prenašanja znanja ter preoblikovanja svojega
vedenja tako, da odraža novo znanje in mišljenje«.

− Učeča se organizacija je »organizacija, v kateri učenje ni omeje-
no na nepovezane, razdrobljene ali sistematične učne dejavno-
sti, ampak je učenje stalen proces in način življenja na delovnem
mestu«.

− »Učeča se organizacija je organizacija, ki omogoča in organizira
učenje za vse svoje člane ter se sama neprestano spreminja«.

36 Za učeče se podjetje je značilno, da je individualno učenje sestavni del
skupnega razvoja, s pomočjo interakcije in povratnih informacij je omo-
gočeno skupinsko učenje, spodbuja se z eksperimentiranjem, okolje pod-
pira posameznikov razvoj in njegovo rast, pri čemer so kot del razvoja do-
voljene tudi napake (Vukovič in Miglič 2006, 52).

Pomen izobraževanja za podjetje
Uspešnost organizacije oziroma podjetja je odvisna od njegovih zaposle-
nih, njihovih sposobnostih in moči. Za vsako uspešno podjetje je zna-
čilno, da ima inovativne, sveže in dejavne zaposlene. Aktivnost mora
podjetje vzdrževati z nenehnim izobraževanjem, izpopolnjevanjem in s
spodbujanjem zaposlenih za iskanje kakovosti in popolnosti. Učenje je
osnovna naloga podjetij, ki želijo biti uspešna v današnjem okolju. Čeprav
izobraževanje zaposlenih podjetja veliko stane, predstavlja za podjetje ne-
pogrešljiv del (Habe 2002).

Podjetje, ki se uči oziroma izobražuje svoje kadre, je na trgu konku-
renčnejše, saj se zna, se nauči prilagoditi spremembam. Zaposleni v ta-
kšnem podjetju so zaradi nenehnega izobraževanja bolj prilagodljivi, iz-
najdljivi in ustvarjalni, saj imajo več svežega znanja, s katerim lahko
razpolagajo pri opravljanju svojega dela. Barbara Habe (2002) navaja, da
»naj bi izobraževanje zaposlenih prispevalo k večji produktivnosti, boljši
kakovosti dela, večji gospodarnosti in boljši organizaciji dela«. Organiza-
cije lahko z izobraževanjem izboljšajo kakovost in količino proizvodov ali
storitev, zmanjšajo število nezgod pri delu, izboljšajo motivacijo in samo-
spoštovanje zaposlenih, zaposleni delajo boljše in bolj strokovno.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41