Page 35 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 35

− vrednost aktive ne presega 2 milijonov evrov.
Majhne družbe so tiste, ki izpolnjujejo dve izmed naslednjih treh me-

ril:
− povprečno število zaposlenih delavcev ne presega 50,
− čisti prihodki ne presegajo 7,3 milijonov evrov,
− vrednost aktive ne presega 3,65 milijonov evrov.

Srednje družbe morajo izpolnjevati dve od naslednjih meril:
− povprečno število delavcev ne presega 250,
− čisti prihodki ne presegajo 29,2 milijonov evrov,
− vrednost aktive ne presega 14,6 milijonov evrov.

V primeru, da družba ne izpolnjuje nobenega od zgoraj naštetih me-
ril oziroma ne spada med mikro, majhne ali srednje družbe, družbo uvr-
stimo med velike družbe.

Definicija učečega se podjetja
Spreminjajoče se okolje od podjetij zahteva hitre spremembe, prilagodlji-
vost. Uspešnejša so tista podjetja, ki se hitro odzovejo na spremembe in
potrebe trga. Izobraževanje ni le del vsakega posameznika, je oziroma bi
moral biti del vsakega podjetja.

Pomembno je, da so podjetja tako notranje urejena, da se lahko raz-
vijajo, spreminjajo in prilagajajo spremembam. Z oblikovanjem vizije in
kulture, ki podpira spremembe, naj bi vodilni v podjetjih spodbujali eks-
perimentiranje in inovativnost med zaposlenimi (Dovžan 2003). Takšno
podjetje lahko uvrstimo v kategorijo učečih se podjetij, katerim se v zad-
njih letih posveča veliko pozornosti. Pojem učeče se podjetje nam pove,
da je podjetje usmerjeno v nenehno učenje, na ravni posameznikov in
na ravni celotnega podjetja. V učečem se podjetju so znanje in inovaci-
je pomembnejši dejavniki konkurenčnosti kot kapital. Vukovič in Miglič
(2006, 47) navajata, da »učeča se organizacija razume organizacijo kot di-
namičen sistem, ki ima zmožnost samospreminjanja in sposobnost razvi-
janja, s čimer optimalno zadovoljuje spreminjajoče se zahteve organizacij-
skih nosilcev interesov«.

Obstaja več definicij učečega se podjetja oziroma učeče se organiza-
cije. Avtorji pri opredelitvi pojma ne posvečajo enake pozornosti vsake-
mu področju. Vukovič in Miglič (2006, 50−52) v svojem delu povzema-
ta, po drugih avtorjih, nekaj definicij učečega se podjetja oziroma učeče
se organizacije:
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40