Page 33 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 33
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 33
odraslih; pri Projektih prostovoljnega dela starejših in učnih partnerstvih
gre za mednarodno dvostransko sodelovanje organizacij in prostovoljnih
izmenjav njihovih posameznikov, delujočih na področju izobraževanja
odraslih; izvajanje Grundtvig delavnic, ki niso vezane na strokovno in
poklicno usposabljanje udeležencev; Pripravljalni obiski kot pomoč orga-
nizacijam za vzpostavitev Učnega partnerstva ali Projekta prostovoljnega
dela starejših (CMEPIUS 2007d).
Naštete in opisane podprograme dopolnjujeta prečni program, ki
vključuje razvoj politik, učenje jezikov, informacijsko komunikacijsko
tehnologijo v izobraževanju in usposabljanju ter širjenje informacij na
ravni vseh (zgoraj naštetih) podprogramov in program Jean Monnet, ki je
sestavljen iz akcije Jean Monnet, Evropske institucije in Evropskega zdru-
ženja (CMEPIUS Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske
programe izobraževanja in usposabljanja 2006, 51). Vsi podprogrami so
mednarodno usmerjeni. Njihovi cilji so spodbujanje državljanov EU k
učenju tujih jezikov v vseh starostnih obdobjih, zagotavljanje široke iz-
bire učnih orodij za učenje tujih jezikov in dosegljivosti tovrstnih virov,
razvijanje in širjenje inovativnih tehnik, dobre prakse tujejezičnega uče-
nja (Generalni direktorat za komuniciranje 2008, 10). Z navedenim lah-
ko potrdimo, da EU podpira mobilnost državljanov, jezikovno raznoli-
kost in učenje jezikov oziroma večjezičnost.
Izobraževanje v podjetjih
Podjetja tvorijo zaposleni, ki predstavljajo eno izmed konkurenčnih pred-
nosti podjetja. Za uspeh in konkurenčnost na trgu podjetje potrebuje do-
ber kader oziroma uspešne posameznike z znanjem in izkušnjami. Pod-
jetja so se zaradi globalnega pritiska prisiljena nenehno spreminjati in
prilagajati. To lahko počnejo le z nenehnim izobraževanjem, usposablja-
njem in izpopolnjevanjem svojih zaposlenih. Zato je pomembno, da so
zaposleni v podjetju sposobni, ustvarjalni in pripravljeni pridobivati nova
znanja (Dovžan 2003).
Vključitev Slovenije v EU je prinesla posameznikom in podjetjem
priložnosti delovanja na tujih trgih. Vendar je za izkoriščanje teh mož-
nosti potrebno znanje tujih jezikov. Tovrstno znanje omogoča priložnosti
za mobilnost oziroma vključitev v tuje delovno okolje in priložnosti spoz-
nanja in razumevanja lokalnih kultur. Znanje jezikov prinaša nove mož-
nosti za stike s tujimi prebivalci. EU priporoča podjetjem, da strateško
pristopijo k večjezičnemu komuniciranju, zaposlujejo ljudi z znanjem tu-
jih jezikov in njihovo znanje na tem področju nadgrajujejo z izobraževa-
odraslih; pri Projektih prostovoljnega dela starejših in učnih partnerstvih
gre za mednarodno dvostransko sodelovanje organizacij in prostovoljnih
izmenjav njihovih posameznikov, delujočih na področju izobraževanja
odraslih; izvajanje Grundtvig delavnic, ki niso vezane na strokovno in
poklicno usposabljanje udeležencev; Pripravljalni obiski kot pomoč orga-
nizacijam za vzpostavitev Učnega partnerstva ali Projekta prostovoljnega
dela starejših (CMEPIUS 2007d).
Naštete in opisane podprograme dopolnjujeta prečni program, ki
vključuje razvoj politik, učenje jezikov, informacijsko komunikacijsko
tehnologijo v izobraževanju in usposabljanju ter širjenje informacij na
ravni vseh (zgoraj naštetih) podprogramov in program Jean Monnet, ki je
sestavljen iz akcije Jean Monnet, Evropske institucije in Evropskega zdru-
ženja (CMEPIUS Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske
programe izobraževanja in usposabljanja 2006, 51). Vsi podprogrami so
mednarodno usmerjeni. Njihovi cilji so spodbujanje državljanov EU k
učenju tujih jezikov v vseh starostnih obdobjih, zagotavljanje široke iz-
bire učnih orodij za učenje tujih jezikov in dosegljivosti tovrstnih virov,
razvijanje in širjenje inovativnih tehnik, dobre prakse tujejezičnega uče-
nja (Generalni direktorat za komuniciranje 2008, 10). Z navedenim lah-
ko potrdimo, da EU podpira mobilnost državljanov, jezikovno raznoli-
kost in učenje jezikov oziroma večjezičnost.
Izobraževanje v podjetjih
Podjetja tvorijo zaposleni, ki predstavljajo eno izmed konkurenčnih pred-
nosti podjetja. Za uspeh in konkurenčnost na trgu podjetje potrebuje do-
ber kader oziroma uspešne posameznike z znanjem in izkušnjami. Pod-
jetja so se zaradi globalnega pritiska prisiljena nenehno spreminjati in
prilagajati. To lahko počnejo le z nenehnim izobraževanjem, usposablja-
njem in izpopolnjevanjem svojih zaposlenih. Zato je pomembno, da so
zaposleni v podjetju sposobni, ustvarjalni in pripravljeni pridobivati nova
znanja (Dovžan 2003).
Vključitev Slovenije v EU je prinesla posameznikom in podjetjem
priložnosti delovanja na tujih trgih. Vendar je za izkoriščanje teh mož-
nosti potrebno znanje tujih jezikov. Tovrstno znanje omogoča priložnosti
za mobilnost oziroma vključitev v tuje delovno okolje in priložnosti spoz-
nanja in razumevanja lokalnih kultur. Znanje jezikov prinaša nove mož-
nosti za stike s tujimi prebivalci. EU priporoča podjetjem, da strateško
pristopijo k večjezičnemu komuniciranju, zaposlujejo ljudi z znanjem tu-
jih jezikov in njihovo znanje na tem področju nadgrajujejo z izobraževa-