Page 39 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 39
− Tovrstne investicije so ključni faktor, ki EU omogočajo tekmo-
vanje s konkurenco na podlagi znanj in veščin, toda ne na podla-
gi nizkih stroškov.
Raziskava je dokazala, da jezikovno znanje podjetjem prinaša veli-
ko konkurenčno prednost, saj so MSP, ki vlagajo v jezikovno izobraže-
vanje zaposlenih in imajo dobre jezikovne strategije uspešnejša na podro-
čju mednarodnega delovanja oziroma lažje pridobivajo in sklepajo posle
na tujih trgih.
Raziskava Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih
Poglavje je namenjeno analizi raziskave »Vseživljenjsko jezikovno izobra-
ževanje v slovenskih podjetjih«, ki sem jo izvedla v mesecu marcu 2011.
Nameni raziskave so bili ugotoviti, ali se slovenska podjetja zavedajo po-
mena jezikovnega znanja in izobraževanja in kako dejavni so na omenje-
nem področju. Za pridobivanje podatkov sem izbrala anketni vprašalnik,
ki sem ga izvedla v spletni obliki. Vprašalnik je vseboval devetnajst vpra-
šanj, povezanih s tematiko znanja jezikov in tovrstnega izobraževanja v
slovenskih podjetjih. Raziskava je potekala od 11. marca do 11. aprila. Na
elektronske naslove podjetij sem poslala 500 vprašalnikov, vrnjenih sem
dobila 59 vprašalnikov, ki jih bom v nadaljevanju analizirala. Elektron-
ske naslove podjetij sem iskala na spletni strani http://www.sloexport.si/,
saj sem v raziskavo želela vključiti izključno mednarodno naravnana slo-
venska podjetja.
Metoda pridobivanja in zbiranja podatkov
Pri raziskavi sem se odločila za kvantitativno izvedbo raziskave, podatke
sem pridobila z anketiranjem slovenskih mednarodno usmerjenih podje-
tij. Anketa je bila sestavljena iz devetnajstih vprašanj, odprtega in zaprte-
ga tipa (s predlaganimi odgovori). Zbrane podatke sem analizirala, gra-
fično prikazala in jih opisala (v podpoglavju 4.2.3 Analiza podatkov). V
okviru raziskave sem postavila nekaj hipotez, ki jih bom s pomočjo anali-
ze podatkov na koncu ovrgla ali potrdila.
Zastavljene hipoteze
Z zastavljenimi hipotezami predpostavljam, da:
− anketirani v podjetju menijo, da je znanje jezikov in izobraževa-
nje v njihovem podjetju pomembno;
− Tovrstne investicije so ključni faktor, ki EU omogočajo tekmo-
vanje s konkurenco na podlagi znanj in veščin, toda ne na podla-
gi nizkih stroškov.
Raziskava je dokazala, da jezikovno znanje podjetjem prinaša veli-
ko konkurenčno prednost, saj so MSP, ki vlagajo v jezikovno izobraže-
vanje zaposlenih in imajo dobre jezikovne strategije uspešnejša na podro-
čju mednarodnega delovanja oziroma lažje pridobivajo in sklepajo posle
na tujih trgih.
Raziskava Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih
Poglavje je namenjeno analizi raziskave »Vseživljenjsko jezikovno izobra-
ževanje v slovenskih podjetjih«, ki sem jo izvedla v mesecu marcu 2011.
Nameni raziskave so bili ugotoviti, ali se slovenska podjetja zavedajo po-
mena jezikovnega znanja in izobraževanja in kako dejavni so na omenje-
nem področju. Za pridobivanje podatkov sem izbrala anketni vprašalnik,
ki sem ga izvedla v spletni obliki. Vprašalnik je vseboval devetnajst vpra-
šanj, povezanih s tematiko znanja jezikov in tovrstnega izobraževanja v
slovenskih podjetjih. Raziskava je potekala od 11. marca do 11. aprila. Na
elektronske naslove podjetij sem poslala 500 vprašalnikov, vrnjenih sem
dobila 59 vprašalnikov, ki jih bom v nadaljevanju analizirala. Elektron-
ske naslove podjetij sem iskala na spletni strani http://www.sloexport.si/,
saj sem v raziskavo želela vključiti izključno mednarodno naravnana slo-
venska podjetja.
Metoda pridobivanja in zbiranja podatkov
Pri raziskavi sem se odločila za kvantitativno izvedbo raziskave, podatke
sem pridobila z anketiranjem slovenskih mednarodno usmerjenih podje-
tij. Anketa je bila sestavljena iz devetnajstih vprašanj, odprtega in zaprte-
ga tipa (s predlaganimi odgovori). Zbrane podatke sem analizirala, gra-
fično prikazala in jih opisala (v podpoglavju 4.2.3 Analiza podatkov). V
okviru raziskave sem postavila nekaj hipotez, ki jih bom s pomočjo anali-
ze podatkov na koncu ovrgla ali potrdila.
Zastavljene hipoteze
Z zastavljenimi hipotezami predpostavljam, da:
− anketirani v podjetju menijo, da je znanje jezikov in izobraževa-
nje v njihovem podjetju pomembno;