Page 37 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 37
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 37

Učenje, znanje in ustvarjalnost so postale ključne konkurenčne pred-
nosti posameznika in organizacij oziroma podjetij. Na ravni podjetij je
pomembno, da so učenje in znanje sposobni organizirati, procese spre-
memb voditi znotraj podjetij in v povezavi z okoljem. Le na takšen način
bodo lahko zmagovalci (Jaklič 2006).

Ker je prispevek usmerjen v jezikovno izobraževanje, obstaja ne-
kaj prednosti jezikovnega znanja v podjetjih. Ljudje, ki govorijo tuje je-
zike imajo boljše možnosti za napredovanje v podjetjih in boljše mož-
nosti za zaposlitev na domačem in tujem trgu (Ministrstvo za šolstvo in
šport 2011b). Podjetja raje zaposlijo posameznike, ki že imajo znanje tu-
jih jezikov in so sposobni medkulturnega sporazumevanja, saj s tem pri-
dobijo konkurenčno prednost. Za izpopolnjevanje tovrstnega znanja po-
rabijo manj sredstev in časa, kakor pri izobraževanju posameznika brez
predznanja. Ena izmed konkurenčnih prednosti, je prednost pred osta-
limi domačimi podjetji, ki nimajo kadra z jezikovnim znanjem. Podje-
tja, ki imajo tujejezično izobražen kader se lahko hitreje mednarodno
usmerijo, pridobijo dobičkonosne posle in delujejo na tujih trgih. Podje-
tja prihranijo sredstva, ki bi jih brez tujejezičnega izobraženega kadra po-
rabili za prevajalce in tolmače.

Raziskavi
V nadaljevanju sledita povzetek raziskave ELAN, ki jo je na področju
jezikovnega izobraževanja v podjetjih opravila EU in analiza raziskave
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih, ki sem jo
opravila, da bi izvedela, kako slovenska podjetja delujejo na področju tu-
jejezičnega izobraževanja zaposlenih.

Raziskava ELAN
Znanje tujih jezikov je bistvenega pomena za razvoj in rast podjetja.
Evropska komisija (2009) na svoji spletni strani navaja podatek, da vsako
leto na tisoče podjetij izgubi priložnost posla v tujini zaradi pomanjka-
nja znanja tujih jezikov in nepoznavanja kulturnih značilnosti. Če želijo
podjetja biti uspešna doma in v tujini, morajo sodelovati z mednarodni-
mi podjetji, pri čemer potrebujejo znanje tujih jezikov za uspešno komu-
niciranje in razumevanje. Znanje in učenje jezikov predstavljata pomem-
ben dejavnik mednarodno usmerjenih podjetij.

Študijo je naročil Generalni direktorat Evropske komisije za izobra-
ževanje in kulturo, CILT je v sodelovanju z InterAct International in s
skupinami raziskovalcem naredil raziskavo ELAN, s katero je opredelil
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42