Page 31 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 31
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 31

− Comenius (šolsko izobraževanje),
− Erasmus (visokošolsko izobraževanje),
− Leonardo da Vinci (poklicno in strokovno izobraževanje in

usposabljanje) in
− Grundtvig (izobraževanje odraslih).

V okviru vsakega programa se izvajajo programske aktivnosti, akcije,
ki jih delimo na centralizirane in decentralizirane. Razlika med njimi je,
da morajo pri centraliziranih akcijah prijave biti dane na Izvršno agencijo
v Bruselj, pri decentraliziranih akcijah, pa na nacionalno agencijo v ma-
tični državi, v Sloveniji je to CMEPIUS – Center Republike Slovenije za
mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CME-
PIUS 2007a).

Podprogram Comenius pokriva področje predšolskega in šolskega iz-
obraževanja do konca srednje izobrazbe. Njegov namen je dvig kakovo-
sti na področju šolskega izobraževanja v Evropi. Mladim naj bi pomagal
pridobiti osnovne spretnosti in kompetence za njihov razvoj in zaposlo-
vanje, omogočil naj bi spoznavanje in razumevanje kulturne in jezikovne
raznolikosti v Evropi. Na ta način, naj bi se povečala mobilnost učencev
in izobraževalnega osebja ter spodbudilo učenje tujih jezikov že v zgo-
dnjih letih. Organizacije, ki izvajajo tovrstno izobraževanje, naj bi v okvi-
ru Comenius podprograma mednarodno sodelovale in prispevale k iz-
boljšanju kakovosti izobraževanja. V okviru podprograma Comenius,
CMEPIUS izvaja naslednje decentralizirane akcije: Nadaljna izobraže-
vanja in usposabljanja v tujini, ki so namenjena posameznikom delujočim
na področju predšolske vzgoje in šolskega izobraževanja (predvsem učite-
ljem in vzgojiteljem); Comenius asistenti lahko postanejo bodoči učitelji,
ki pridobijo svoje prve izkušnje na področju poučevanja v vrtcu, osnov-
ni ali srednji šoli v tujini; šole gostiteljice so gostiteljice tujih Comenius
asistentov; Dvostranska in večstranska šolska partnerstva so namenje-
na izmenjavi učencev med državami partnericami; Regio partnerstva so
namenjena lokalnemu in regionalnemu sodelovanju šolskih oblasti; Prip-
ravljalni obiski namenjeni spoznavanju bodočih partnerjev; e-Twinning
za spodbujanje uporabe sodobnih tehnologij na osnovni in srednješolski
ravni izobraževanja; Individualna mobilnost učencev je nova akcija, ki
učencem omogoča mobilnost oziroma izobraževanje v tujini na šoli go-
stiteljici (CMEPIUS 2007b).

Erasmus je podprogram, ki je namenjen področjem formalnega viso-
košolskega in poklicnega izobraževanja ter usposabljanja na terciarni rav-
ni, vključno z doktorskim študijem. Udeleženci tovrstnega izobraževa-
nja se lahko odločajo med različnimi priložnostmi glede izobraževanja,
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36