Page 32 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 32
Jezikovno izobraževanje in podjetja
poučevanja, usposabljanja, razvoja in mednarodnega sodelovanja. Namen
podprograma je povečati mednarodno sodelovanje organizacij, ki izvaja-
jo izobraževanje, spodbuditi mobilnost posameznikov udeleženih na tej
ravni (študentov), izboljšati kakovost izobraževanja po vsej Evropi. V Slo-
veniji CMEPIUS izvaja v okviru Erasmus podprograma naslednje decen-
tralizirane aktivnosti: Individualna mobilnost omogoča študentom štu-
dij in prakso v tujini, zaposlenim poučevanje in usposabljanje v tujini;
Intenzivni program (IP) ali kratki študijski programi (na primer poletne
šole), ki združijo profesorje in študente iz različnih držav; Intenzivni je-
zikovni tečaji (EILC) za Erasmus študente in Comenius asistente; Prip-
ravljalni obiski za spoznavanje bodočih partnerjev (CMEPIUS 2007c).
V podprogram Leonardo da Vinci je vključeno področje poklicne-
ga izobraževanja in usposabljanja, brez terciarne ravni. Celoten program
32 je mednarodno naravnan. Usmerjen je v učne potrebe posameznikov in
delodajalcev, njegov namen je izboljševati ponudbo poklicnega izobraže-
vanja in usposabljanja, z namenom vključitve posameznika na evropski
trg dela in povečanje zaposljivosti. Omogoča mednarodno sodelovanje
organizacij, ki izvajajo tovrstno izobraževanje in usposabljanje. Podpro-
gram podpira mednarodno povezovanje socialnih partnerjev, pridobiva-
nje konkurenčnosti z vlaganjem v znanje oziroma izobraževanje delovne
sile. V okviru Leonardo da Vinci podprograma, se izvajajo naslednje de-
centralizirane akcije: Projekti mobilnosti, ki nudijo usposabljanje dijakov
in oseb na trgu dela, izmenjavo izkušenj strokovnih delavcev v okviru po-
klicnega izobraževanja; Projekti partnerstev, ki združujejo izobraževalne
institucije in podjetja oziroma socialne partnerje v lažjih projektih; Pro-
jekti prenosa inovacij, ki delujejo za namen izboljšanja kakovosti in pri-
vlačnosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter uveljavljanja ino-
vativnih rešitev na omenjenem področju; Pripravljalni obiski namenjeni
spoznavanju bodočih partnerjev pri projektih (CMEPIUS 2007č).
Četrti podprogram Vseživljenjskega učenja je podprogram Grun-
dtvig, ki se navezuje na vse oblike izobraževanja odraslih in mednarodna
sodelovanja organizacij, ki izvajajo tovrstno izobraževanje. Namen pro-
grama je vključiti odrasle ljudi v kvalitetni izobraževalni sistem in jim
omogočiti pridobivanje znanja na vseh ravneh. V okviru podprograma
Grundtvig se v Sloveniji izvajajo naslednje decentralizirane aktivnosti:
Nadaljnja izobraževanja in usposabljanja v obliki tečajev za delujoče po-
sameznike na področju izobraževanja odraslih; Obiski in izmenjave kot
neformalno izobraževanje z udeležbo na evropski konferenci ali seminar-
ju, za bodoče delujoče posameznike na tem področju; Grundtvig asistenti
ponujajo v tujini izobraževanje posameznikom, ki izvajajo izobraževanje
poučevanja, usposabljanja, razvoja in mednarodnega sodelovanja. Namen
podprograma je povečati mednarodno sodelovanje organizacij, ki izvaja-
jo izobraževanje, spodbuditi mobilnost posameznikov udeleženih na tej
ravni (študentov), izboljšati kakovost izobraževanja po vsej Evropi. V Slo-
veniji CMEPIUS izvaja v okviru Erasmus podprograma naslednje decen-
tralizirane aktivnosti: Individualna mobilnost omogoča študentom štu-
dij in prakso v tujini, zaposlenim poučevanje in usposabljanje v tujini;
Intenzivni program (IP) ali kratki študijski programi (na primer poletne
šole), ki združijo profesorje in študente iz različnih držav; Intenzivni je-
zikovni tečaji (EILC) za Erasmus študente in Comenius asistente; Prip-
ravljalni obiski za spoznavanje bodočih partnerjev (CMEPIUS 2007c).
V podprogram Leonardo da Vinci je vključeno področje poklicne-
ga izobraževanja in usposabljanja, brez terciarne ravni. Celoten program
32 je mednarodno naravnan. Usmerjen je v učne potrebe posameznikov in
delodajalcev, njegov namen je izboljševati ponudbo poklicnega izobraže-
vanja in usposabljanja, z namenom vključitve posameznika na evropski
trg dela in povečanje zaposljivosti. Omogoča mednarodno sodelovanje
organizacij, ki izvajajo tovrstno izobraževanje in usposabljanje. Podpro-
gram podpira mednarodno povezovanje socialnih partnerjev, pridobiva-
nje konkurenčnosti z vlaganjem v znanje oziroma izobraževanje delovne
sile. V okviru Leonardo da Vinci podprograma, se izvajajo naslednje de-
centralizirane akcije: Projekti mobilnosti, ki nudijo usposabljanje dijakov
in oseb na trgu dela, izmenjavo izkušenj strokovnih delavcev v okviru po-
klicnega izobraževanja; Projekti partnerstev, ki združujejo izobraževalne
institucije in podjetja oziroma socialne partnerje v lažjih projektih; Pro-
jekti prenosa inovacij, ki delujejo za namen izboljšanja kakovosti in pri-
vlačnosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter uveljavljanja ino-
vativnih rešitev na omenjenem področju; Pripravljalni obiski namenjeni
spoznavanju bodočih partnerjev pri projektih (CMEPIUS 2007č).
Četrti podprogram Vseživljenjskega učenja je podprogram Grun-
dtvig, ki se navezuje na vse oblike izobraževanja odraslih in mednarodna
sodelovanja organizacij, ki izvajajo tovrstno izobraževanje. Namen pro-
grama je vključiti odrasle ljudi v kvalitetni izobraževalni sistem in jim
omogočiti pridobivanje znanja na vseh ravneh. V okviru podprograma
Grundtvig se v Sloveniji izvajajo naslednje decentralizirane aktivnosti:
Nadaljnja izobraževanja in usposabljanja v obliki tečajev za delujoče po-
sameznike na področju izobraževanja odraslih; Obiski in izmenjave kot
neformalno izobraževanje z udeležbo na evropski konferenci ali seminar-
ju, za bodoče delujoče posameznike na tem področju; Grundtvig asistenti
ponujajo v tujini izobraževanje posameznikom, ki izvajajo izobraževanje