Page 77 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 77
Jezikovne in kulturne prepreke v slovenskih malih in srednje velikih podjetjih 77

v spletni obliki s pomočjo spletnih anket 1KA. Povezavo do ankete sem
poslala na 500 elektronskih naslovov malih in srednje velikih slovenskih
podjetij, ki delujejo tudi na tujih trgih. Njihove spletne naslove sem po-
iskala v poslovnem imeniku na spletni strani http://www.bizi.si/. Vrnje-
nih in izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 118.

Metoda pridobivanja in zbiranja podatkov
Ker sem po prebiranju tujih raziskav, ki so bile izvedene na temo jezikov-
nih in kulturnih preprek v evropskih malih in srednje velikih podjetjih,
želela spoznati, kaj se dogaja v slovenskih malih in srednje velikih podje-
tjih, sem podobno raziskavo opravila tudi sama.

Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz 20 vprašanj, ki so bila tako za-
prtega, kot tudi odprtega tipa. Po izdelavi vprašalnika sem si postavila
tudi deset hipotez, ki so zapisane v naslednjem poglavju. Po analizi same
raziskave jih bom na koncu potrdila oziroma ovrgla. V podpoglavju Ana-
liza podatkov pa so podatki, ki sem jih pridobila z izvedbo raziskave, tudi
grafično prikazani.

Zastavljene hipoteze
Zastavila sem sedem hipotez, s katerimi predpostavljam, da:
− se slovenska podjetja zavedajo pomembnosti jezikovno-komuni-

kacijske strategije, vendar te nimajo zapisane,
− se slovenska podjetja zavedajo jezikovnih in kulturnih razlik,
− slovenska podjetja verjamejo, da ima naložba v izobraževanje na

področju tujih jezikov in kulturno ozaveščanje pozitiven povrat-
ni učinek na njihovo poslovanje, vendar redko organizirajo tovr-
stna izobraževanja,
− slovenska podjetja redko sodelujejo z lokalnimi univerzami na
obravnavanem področju,
− slovenska podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike v tujih
državah,
− slovenska podjetja sodelujejo s poklicnimi prevajalci,
− imajo podjetja svojo spletno stran prevedeno v glavne jezike, v
katerih poslujejo.

Analiza podatkov
V pričujočem podpoglavju je predstavljena analiza podatkov 118 anketi-
ranih malih in srednje velikih podjetij. Za bolj nazorno predstavitev ana-
lize sem podatke prikazala tudi grafično.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82