Page 83 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Jezikovne in kulturne prepreke v slovenskih malih in srednje velikih podjetjih 83
Enajsto vprašanje: »Kateri trgi za vas predstavljajo največje težave
zaradi medkulturnih razlik«?
Vprašanje je bilo odprtega tipa. Nanj je odgovorilo 96 podjetij. 24
podjetij je navedlo, da nima težav zaradi medkulturnih razlik. 6 podjetij
je navedlo, da imajo težave z azijskim trgom. 8 jih je navedlo, da jim naj-
večje težave predstavlja Kitajska, 4 Indija, po enkrat pa so bile navedene
še Japonska, Pakistan in Turčija. Arabski svet predstavlja težave 13 pod-
jetjem. Še dodatno so 3 podjetja navedla severnoafriški trg in Izrael. Eno
podjetje je navedlo, da mu težavo predstavlja vzhodnoevropski trg. Poleg
tega je kot vir medkulturnih težav 13 podjetij največkrat opredelilo Rusi-
jo, eno podjetje pa Ukrajino. Eno podjetje je odgovorilo, da največje teža-
ve predstavlja južni trg. Natančneje so med južnimi državami opredelili
še Kosovo, ki je bilo omenjeno štirikrat, Srbijo, ki je bila omenjena dvak-
rat, Makedonijo, ki je bila prav tako omenjena dvakrat, po enkrat pa so
bile omenjene še Albanija, Bosna in Hercegovina, Romunija, Bolgarija in
Hrvaška. Severnoevropske države so bile omenjene petkrat. In sicer po
enkrat severnoevropske države, Skandinavija, Finska, Norveška pa je bila
omenjena dvakrat. Enkrat je bila kot vir težav zaradi medkulturnih raz-
lik opredeljena Evropska unija. Ostale države, ki so se pojavljale kot odgo-
vor na zgornje vprašanje in so prav tako del Evropske unije, so še Madžar-
ska, ki je bila omenjena šestkrat, ter Francija, Španija, Italija, Avstrija in
Nemčija, ki so bile vse navedene enkrat. Prav tako so bile trikrat navede-
ne Združene države Amerika ter po enkrat Kanada, Mehika in Brazilija.
Dvanajsto vprašanje: »Kaj od naštetega po vašem mnenju predstavlja
oviro za vaše podjetje pri uspešnejšem mednarodnem poslovanju?«
Kot prikazuje slika 10, največkrat predstavlja oviro za uspešnejše
mednarodno poslovanje pomanjkanje samozavesti pri komuniciranju v
tujem jeziku. To je bilo kot odgovor navedeno 57-krat (59,38 %), sledi ne-
zmožnost izkoriščenja priložnosti – 34-krat (35,42 %), zaposleni ne zna-
jo govoriti tujega jezika – 32-krat (33,33 %), pomanjkanje občutka za tujo
kulturo – 28‑krat (29,17 %), napake pri prevajanju in interpretiranju – 19-
krat (19,79 %), okvare na telefonskih centralah pri sprejemanju klicev iz
tujine – 3-krat (3,13 %). Možnih je bilo več odgovorov.
Enajsto vprašanje: »Kateri trgi za vas predstavljajo največje težave
zaradi medkulturnih razlik«?
Vprašanje je bilo odprtega tipa. Nanj je odgovorilo 96 podjetij. 24
podjetij je navedlo, da nima težav zaradi medkulturnih razlik. 6 podjetij
je navedlo, da imajo težave z azijskim trgom. 8 jih je navedlo, da jim naj-
večje težave predstavlja Kitajska, 4 Indija, po enkrat pa so bile navedene
še Japonska, Pakistan in Turčija. Arabski svet predstavlja težave 13 pod-
jetjem. Še dodatno so 3 podjetja navedla severnoafriški trg in Izrael. Eno
podjetje je navedlo, da mu težavo predstavlja vzhodnoevropski trg. Poleg
tega je kot vir medkulturnih težav 13 podjetij največkrat opredelilo Rusi-
jo, eno podjetje pa Ukrajino. Eno podjetje je odgovorilo, da največje teža-
ve predstavlja južni trg. Natančneje so med južnimi državami opredelili
še Kosovo, ki je bilo omenjeno štirikrat, Srbijo, ki je bila omenjena dvak-
rat, Makedonijo, ki je bila prav tako omenjena dvakrat, po enkrat pa so
bile omenjene še Albanija, Bosna in Hercegovina, Romunija, Bolgarija in
Hrvaška. Severnoevropske države so bile omenjene petkrat. In sicer po
enkrat severnoevropske države, Skandinavija, Finska, Norveška pa je bila
omenjena dvakrat. Enkrat je bila kot vir težav zaradi medkulturnih raz-
lik opredeljena Evropska unija. Ostale države, ki so se pojavljale kot odgo-
vor na zgornje vprašanje in so prav tako del Evropske unije, so še Madžar-
ska, ki je bila omenjena šestkrat, ter Francija, Španija, Italija, Avstrija in
Nemčija, ki so bile vse navedene enkrat. Prav tako so bile trikrat navede-
ne Združene države Amerika ter po enkrat Kanada, Mehika in Brazilija.
Dvanajsto vprašanje: »Kaj od naštetega po vašem mnenju predstavlja
oviro za vaše podjetje pri uspešnejšem mednarodnem poslovanju?«
Kot prikazuje slika 10, največkrat predstavlja oviro za uspešnejše
mednarodno poslovanje pomanjkanje samozavesti pri komuniciranju v
tujem jeziku. To je bilo kot odgovor navedeno 57-krat (59,38 %), sledi ne-
zmožnost izkoriščenja priložnosti – 34-krat (35,42 %), zaposleni ne zna-
jo govoriti tujega jezika – 32-krat (33,33 %), pomanjkanje občutka za tujo
kulturo – 28‑krat (29,17 %), napake pri prevajanju in interpretiranju – 19-
krat (19,79 %), okvare na telefonskih centralah pri sprejemanju klicev iz
tujine – 3-krat (3,13 %). Možnih je bilo več odgovorov.