Page 88 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 88
Jezikovno izobraževanje in podjetja
govorilo, da morebitne ovire odkrivajo že v fazi načrtovanja in ukrepajo z
raznimi usposabljanji zaposlenih in analizami vpliva kulture na poslova-
nje, da preprečijo ovire. Prav toliko podjetij (22) jih je podalo odgovor, da
se nikoli ne srečujejo z jezikovnimi in kulturnimi ovirami.
88
Slika 18: Pripravljenost podjetij
Preverjanje hipotez
Hipoteza 1
Slovenska podjetja se zavedajo pomembnosti jezikovno-komunikacijske
strategije, vendar te nimajo zapisane.
Jezikovno-komunikacijska strategija je izrednega pomena. Pri tej hi-
potezi sem predvidevala, da se slovenska mala in srednje velika podje-
tja zavedajo pomembnosti jezikovno-komunikacijske strategi, vendar ta
podjetja omenjene strategije nimajo zapisane. Hipotezo v celoti potrju-
jem, saj ima 73,73 % podjetij jezikovno-komunikacijsko strategijo začr-
tano, 26,27 % slovenskih podjetij pa omenjene strategije nima začrtane.
Obenem pa kar 92,37 % anketiranih malih in srednje velikih slovenskih
podjetij te strategije nima zapisane. Le 7,63 % ima jezikovno-komunika-
cijsko strategijo tudi zapisano.
Hipoteza 2
Slovenska podjetja se zavedajo jezikovnih in kulturnih razlik.
Predvidevala sem, da se podjetja zavedajo in zaznavajo jezikovne in
kulturne razlike v poslovnem okolju. Hipotezo, da se podjetja zavedajo
jezikovnih in kulturnih razlik, potrjujem. 62,50 % anketiranih podjetij je
odgovorilo, da so v svojem poslovanju zaznali medkulturne razlike. 37,50
% anketirancev pa je zanikalo, saj niso zaznali nikakršnih medkulturnih
razlik.
govorilo, da morebitne ovire odkrivajo že v fazi načrtovanja in ukrepajo z
raznimi usposabljanji zaposlenih in analizami vpliva kulture na poslova-
nje, da preprečijo ovire. Prav toliko podjetij (22) jih je podalo odgovor, da
se nikoli ne srečujejo z jezikovnimi in kulturnimi ovirami.
88
Slika 18: Pripravljenost podjetij
Preverjanje hipotez
Hipoteza 1
Slovenska podjetja se zavedajo pomembnosti jezikovno-komunikacijske
strategije, vendar te nimajo zapisane.
Jezikovno-komunikacijska strategija je izrednega pomena. Pri tej hi-
potezi sem predvidevala, da se slovenska mala in srednje velika podje-
tja zavedajo pomembnosti jezikovno-komunikacijske strategi, vendar ta
podjetja omenjene strategije nimajo zapisane. Hipotezo v celoti potrju-
jem, saj ima 73,73 % podjetij jezikovno-komunikacijsko strategijo začr-
tano, 26,27 % slovenskih podjetij pa omenjene strategije nima začrtane.
Obenem pa kar 92,37 % anketiranih malih in srednje velikih slovenskih
podjetij te strategije nima zapisane. Le 7,63 % ima jezikovno-komunika-
cijsko strategijo tudi zapisano.
Hipoteza 2
Slovenska podjetja se zavedajo jezikovnih in kulturnih razlik.
Predvidevala sem, da se podjetja zavedajo in zaznavajo jezikovne in
kulturne razlike v poslovnem okolju. Hipotezo, da se podjetja zavedajo
jezikovnih in kulturnih razlik, potrjujem. 62,50 % anketiranih podjetij je
odgovorilo, da so v svojem poslovanju zaznali medkulturne razlike. 37,50
% anketirancev pa je zanikalo, saj niso zaznali nikakršnih medkulturnih
razlik.