Page 89 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Jezikovne in kulturne prepreke v slovenskih malih in srednje velikih podjetjih 89
Hipoteza 3
Slovenska podjetja verjamejo, da ima naložba v izobraževanje tujih je-
zikov in kulturno ozaveščanje pozitiven povratni učinek na poslovanje,
vendar redko organizirajo tovrstna izobraževanja.
Pri tej hipotezi sem predvidevala, da mala in srednje velika podjetja
v Sloveniji menijo, da ima naložba v izobraževanje tujih jezikov in prav
tako tudi izobraževanje o tuji kulturi, s katero podjetja ob poslovanju
prihajajo v stik, pozitiven učinek na poslovanje podjetij, obenem pa sem
predvidevala tudi, da slovenska podjetja tovrstna izobraževanja redko or-
ganizirajo. Oba dela hipoteze potrjujem. Prvi del hipoteze potrjujem, saj
je 82,20 % anketiranih podjetij mnenja, da se ta naložba obrestuje, 17,80
% anketiranih podjetij pa meni, da ta naložba ne prispeva k boljšemu po-
slovnemu rezultatu.
Prav tako potrjujem tudi drugi del hipoteze, saj je 34,38 % anketira-
nih podjetij odgovorilo, da nikoli ne organizirajo tovrstnih izobraževanj,
ker sami zaposlujejo ljudi, ki imajo potrebno znanje. 39,58 % podjetij je
odgovorilo, da tovrstna izobraževanja organizirajo, kadar nekdo za to po-
sebej zaprosi. Pred vstopom na nov trg izobraževanja o tujih jezikih in tu-
jih kulturah organizira le 6,25 % anketiranih podjetij. Le 19,79 % podjetij
pa ta izobraževanja redno organizira.
Hipoteza 4
Slovenska podjetja redko sodelujejo z lokalnimi univerzami na obravna-
vanem področju.
Predvidevam, da slovenska mala in srednje velika podjetja redko so-
delujejo z lokalnimi univerzami ter njihovimi študenti, da si pomagajo
pri premagovanju jezikovnih in kulturnih ovir. Le 19,79 % anketiranih
podjetij je odgovorilo, da je že sodelovalo z lokalnimi univerzami, ki so
jim bile v pomoč pri jezikovnih in kulturnih temah. Kar 80,21 % anketi-
ranih podjetij pa je odgovorilo, da še ni sodelovalo z univerzami, zato to
hipotezo potrjujem.
Hipoteza 5
Slovenska podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike v tujih državah.
Zaposlitev lokalnih zastopnikov je ena izmed možnosti, s kateri-
mi lahko podjetja uspešno premagujejo jezikovne in kulturne prepreke,
medtem ko poslujejo s tujino. Predvidevam, da slovenska mala in srednje
velika podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike v tujih državah, da
bi premagala ovire, s katerimi se srečujejo na tujih trgih. 30,21 % podjetij
Hipoteza 3
Slovenska podjetja verjamejo, da ima naložba v izobraževanje tujih je-
zikov in kulturno ozaveščanje pozitiven povratni učinek na poslovanje,
vendar redko organizirajo tovrstna izobraževanja.
Pri tej hipotezi sem predvidevala, da mala in srednje velika podjetja
v Sloveniji menijo, da ima naložba v izobraževanje tujih jezikov in prav
tako tudi izobraževanje o tuji kulturi, s katero podjetja ob poslovanju
prihajajo v stik, pozitiven učinek na poslovanje podjetij, obenem pa sem
predvidevala tudi, da slovenska podjetja tovrstna izobraževanja redko or-
ganizirajo. Oba dela hipoteze potrjujem. Prvi del hipoteze potrjujem, saj
je 82,20 % anketiranih podjetij mnenja, da se ta naložba obrestuje, 17,80
% anketiranih podjetij pa meni, da ta naložba ne prispeva k boljšemu po-
slovnemu rezultatu.
Prav tako potrjujem tudi drugi del hipoteze, saj je 34,38 % anketira-
nih podjetij odgovorilo, da nikoli ne organizirajo tovrstnih izobraževanj,
ker sami zaposlujejo ljudi, ki imajo potrebno znanje. 39,58 % podjetij je
odgovorilo, da tovrstna izobraževanja organizirajo, kadar nekdo za to po-
sebej zaprosi. Pred vstopom na nov trg izobraževanja o tujih jezikih in tu-
jih kulturah organizira le 6,25 % anketiranih podjetij. Le 19,79 % podjetij
pa ta izobraževanja redno organizira.
Hipoteza 4
Slovenska podjetja redko sodelujejo z lokalnimi univerzami na obravna-
vanem področju.
Predvidevam, da slovenska mala in srednje velika podjetja redko so-
delujejo z lokalnimi univerzami ter njihovimi študenti, da si pomagajo
pri premagovanju jezikovnih in kulturnih ovir. Le 19,79 % anketiranih
podjetij je odgovorilo, da je že sodelovalo z lokalnimi univerzami, ki so
jim bile v pomoč pri jezikovnih in kulturnih temah. Kar 80,21 % anketi-
ranih podjetij pa je odgovorilo, da še ni sodelovalo z univerzami, zato to
hipotezo potrjujem.
Hipoteza 5
Slovenska podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike v tujih državah.
Zaposlitev lokalnih zastopnikov je ena izmed možnosti, s kateri-
mi lahko podjetja uspešno premagujejo jezikovne in kulturne prepreke,
medtem ko poslujejo s tujino. Predvidevam, da slovenska mala in srednje
velika podjetja redko zaposlujejo lokalne zastopnike v tujih državah, da
bi premagala ovire, s katerimi se srečujejo na tujih trgih. 30,21 % podjetij