Page 95 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 95
lturne in jezikovne
prepreke in slovenska podjetja
Mario Matijević
Povzetek
Kulturne in jezikovne prepreke v poslovnem svetu predstavljajo pomem-
ben faktor v poslovanju podjetja. Slovenska podjetja so z vstopom v Evrop-
sko unijo pridobila nove priložnosti razširitve svojega poslovanja na tuje
trge, kar posledično zahteva tudi izobraženost kadra o tujih kulturah in
znanje tujih jezikov. V teoretičnem delu obravnavam temeljne pojme pod-
jetništva, kulture in jezika ter raziskave, ki so že bili obravnavani na temo
malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji in Evropski uniji. V empiričnem
delu je predstavljena raziskava, s katero sem želel prikazati, v kolikšni meri
se slovenska podjetja zavedajo pomembnosti kulturnih in jezikovnih pre-
prek ter kakšen pomen podjetja, ki poslujejo s tujino, dajejo zaposlovanju
kadra z znanjem tujega jezika in s poznavanjem drugih kultur. Raziskava je
pokazala, da so podjetja pri zaposlovanju novega kadra v veliki meri pozor-
na na znanje tujih jezikov in se tudi dobro zavedajo, da nepoznavanje tujih
kultur lahko škoduje njihovemu poslovanju.
Ključne besede: kultura, znanje tujih jezikov, jezik, izobraževanje, tuji trgi, po-
slovanje podjetij.
Summary
When doing business abroad, cultural and language barriers represent a
major factor of success. Joining the European Union Slovenian companies
have acquired new possibilities of expanding their business to foreign mar-
kets which requires well educated staff in regard of foreign cultures and lan-
guages. The theoretical part of diploma deals with the basic concepts of en-
prepreke in slovenska podjetja
Mario Matijević
Povzetek
Kulturne in jezikovne prepreke v poslovnem svetu predstavljajo pomem-
ben faktor v poslovanju podjetja. Slovenska podjetja so z vstopom v Evrop-
sko unijo pridobila nove priložnosti razširitve svojega poslovanja na tuje
trge, kar posledično zahteva tudi izobraženost kadra o tujih kulturah in
znanje tujih jezikov. V teoretičnem delu obravnavam temeljne pojme pod-
jetništva, kulture in jezika ter raziskave, ki so že bili obravnavani na temo
malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji in Evropski uniji. V empiričnem
delu je predstavljena raziskava, s katero sem želel prikazati, v kolikšni meri
se slovenska podjetja zavedajo pomembnosti kulturnih in jezikovnih pre-
prek ter kakšen pomen podjetja, ki poslujejo s tujino, dajejo zaposlovanju
kadra z znanjem tujega jezika in s poznavanjem drugih kultur. Raziskava je
pokazala, da so podjetja pri zaposlovanju novega kadra v veliki meri pozor-
na na znanje tujih jezikov in se tudi dobro zavedajo, da nepoznavanje tujih
kultur lahko škoduje njihovemu poslovanju.
Ključne besede: kultura, znanje tujih jezikov, jezik, izobraževanje, tuji trgi, po-
slovanje podjetij.
Summary
When doing business abroad, cultural and language barriers represent a
major factor of success. Joining the European Union Slovenian companies
have acquired new possibilities of expanding their business to foreign mar-
kets which requires well educated staff in regard of foreign cultures and lan-
guages. The theoretical part of diploma deals with the basic concepts of en-