Page 111 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Poslovni dosežki hotelov v Sloveniji

Na vprašanje, ali poslovni dosežki hotelov v Sloveniji sledijo pozitivnim nedenarnim
kazalnikom, si bomo odgovorili tako, da bomo najprej predstavili kratek pregled nasta-
nitvenih zmogljivosti po vrstah objektov, število nočitev in strukturo gostov po emitiv-
nih državah ter nočitve turistov po občinah v Sloveniji za preučevano obdobje 2008–
2015. Potrdili ali ovrgli bomo predpostavko, da število nočitev gostov v preučevanem
obdobju narašča. V nadaljevanju se bomo osredotočili na hotelska podjetja (I55.100) –
ponudnike nastanitev in preučili njihov obseg ter poslovne dosežke na agregatni ravni
in na ravni hotelske sobe v preučevanem obdobju. V tretjem koraku bomo primerjali,
ali poslovni dosežki sledijo pozitivnim nedenarnim kazalnikom.

Slika 9. Število ležišč v Sloveniji po vrsti objekta (v tisočih).
Vir: SURS 2016.

Nastanitvene zmogljivosti po številu ležišč v Sloveniji v obdobju 2008 do 2015 na-
raščajo, in sicer so se povečale iz leta 2008 za 15 % (na 126.809 ležišč), v hotelih pa v tem
obdobju beležimo 8-% povečanje ležišč (na 41.685 ležišč). Največjo rast realnega števila
ležišč beležijo kampi (2008/2015), in sicer za 27,2 %. Prikaz je razviden iz sike 9, podrob-
nejši podatki pa so vsebovani v prilogi 8.

111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116