Page 142 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 142
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

Vemo, da se veliko slovenskih hotelirjev in gostincev trudi zagotavljati kakovost,
zato verjamemo, da bo ta študija primera le ena od številnih, ki jih bomo lahko prika-
zali v prihodnje.

Druga raziskava se posveča na pogled povsem drugačni temi – vpeljavi sistema
USALI v slovensko hotelirstvo. Dolga leta opozarjamo, da je slovensko hotelirstvo tre-
ba internacionalizirati z uvedbo sodobnih praks vodenja hotelskih podjetij. Gordana
Ivankovič s Fakultete za turistične študije – Turistice si že leta prizadeva za uvedbo
USALI, predvsem za oblikovanje baze podatkov o finančnih in nefinančnih rezultatih
poslovanja hotelov kot osnove za primerjalno analizo med hoteli ter oblikovanje infor-
macijskega sistema za primerjalno analizo. V letih 2014–2015 je več mednarodnih par-
tnerjev pridobilo projekt EU Crossbench, ki sta ga podprla tudi Turistična gostinska
zbornica Slovenije in Združenje hotelirjev Slovenije. Uporabna vrednost sodelovanja v
projektu za hotele CrossBench je bila v tem, da:
- se tudi v Sloveniji uvede poročanje po USALI-ju vsaj v okviru poslovodnega raču-

novodstva – kot osnova za sprejemanje kratkoročnih poslovnih odločitev;
- se omogoči ustrezna primerjava poslovnih dosežkov na tedenski, mesečni in letni

ravni s primerljivimi hoteli (comp set);
- se uvede spremljanje nefinančnih podatkov, ki razkrijejo razloge za nedoseganje fi-

nančnih ciljev in kažejo možnosti za dolgoročno uspešno poslovanje;
- se uvede spremljanje nefinančnih podatkov, ki jih zahteva direktiva EU za trajno-

stno poročilo v velikih družbah že v letu 2016.
Dejstvo je, da je takšno poročanje osnova dela v mednarodnih hotelskih verigah in
da se člani teh verig lahko vsakodnevno primerjajo s hoteli znotraj svoje verige. Dejstvo
je tudi, da ravno ta primerjava omogoča optimalizacijo poslovanja. Ko poslujemo opti-
malno, nam ostaja tudi več virov za zagotavljanje kakovosti. To je točka, ko sta vpeljava
USALI in zagotavljanje kakovosti v hotelu usodno povezana.
S projektom Crossbench se je postavila metodologija za takšen sistem poročanja
v hotelirstvu, ki bi omogočal slovenskim hotelom tudi mednarodno primerjavo uspe-
šnosti poslovanja. Verjeli smo, da bodo slovenski hoteli videli prednosti takšnega nači-
na poročanja o svojem poslovanju in da se bodo v prihodnosti priključili takšni bazi po-
datkov, a se to ni zgodilo in so vse iniciative trenutno opuščene. Prav tako ta ukrep ni
zaveden v novi strategiji razvoja in trženja slovenskega turizma. Žal.
Raziskava, ki jo predstavljamo v pričujoči znanstveni monografiji, se nanaša na
odkrivanje ovir za hitrejšo in boljšo implementacijo sistema v Sloveniji, saj s tem zamu-
jamo že desetletja. Ugotovili smo, da bi morala država podpirati mednarodno primer-
ljivosti na osnovi USALI, tako zaradi nenehnega napredovanja in izboljšanja dosežkov
na mikro ravni kot tudi zaradi relevantnih informacij za odločanje in vodenje turistič-
ne politike na nacionalni ravni. Še posebej bi morali ukrepati in zahtevati poročanje po
USALI v primerih, ko gre za državno lastništvo bank, ki dajejo posojila v hotelirstvo in
državno lastništvo hotelskih družb. Prav tako je izpostavljena pomembnost informacij
po USALI kot osnova za odločanje na nacionalni ravni in dodatno finančno pomoč s
strani države. Redkeje vidijo vprašani pravo rešitev v formaliziranju – oblikovanju po-
sebnega računovodskega standarda po USALI, v postopni uvedbi USALI preko stano-
vskih združenj in v orodju benchmarkinga.
142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147