Page 42 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 42
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u
od dneva odpiranja vlog. Za vloge, pripravljene v skladu z javnim razpisom, urad v so-
delovanju z razsodniki sestavi ocenjevalne skupine. Sestavo ocenjevalnih skupin prija-
vitelji potrdijo oziroma zahtevajo spremembo, vendar ne več kot enkrat v istem postop-
ku.  Vsak član ocenjevalne skupine prejme vlogo prijavitelja z navodili. Vlogo najprej
individualno obravnava za vsako od meril z vidika prednosti in priložnosti za izboljša-
nje ter vprašanj, ki jih je potrebno v postopku še razjasniti – s predstavnikom prijavitelja
ali na obisku na lokaciji. Ocenjevalna skupina na usklajevalnem sestanku razpravlja in
se uskladi glede temeljnih ugotovitev glede razumevanja ključnih informacij na podla-
gi individualnih ugotovitev. Na predhodnem sestanku ocenjevalne skupine s predstav-
nikom prijavitelja prijavitelj razjasni temeljne nejasnosti in odprta vprašanja ocenjeval-
ne skupine, lahko pa predstavi tudi dodatno relevantno gradivo in druge informacije.
Ocenjevalna skupina obišče vsakega ocenjevanega prijavitelja.

Namen obiska na lokaciji je na kraju samem ugotoviti stanje uvedbe modela odlič-
nosti v poslovanju prijavitelja, razjasniti še vsa preostala vprašanja in občutiti vzdušje,
ki vlada na delovnih mestih prijavitelja. Za obisk ocenjevalna skupina predhodno pri-
pravi urnik z navedbo oseb in področij, ki jih želi obiskati, in ga uskladi s prijaviteljem.
Prijavitelj v času obiska zagotovi kontaktno osebo vodilnemu ocenjevalcu, pomoč vod-
stva prijavitelja, dokumentacijo, ki jo potrebujejo ocenjevalci, omogoči intervjuje zapo-
slenih, zagotovi prostor za sestanke ocenjevalcev, napitke in lažje poslovno kosilo. Oce-
njevalno komisijo lahko na obisku spremlja predstavnik Urada RS za meroslovje ali
eden od razsodnikov. Ocenjevalna skupina v zadnjem delu obiska izvede ocenjevanje in
ustno poroča prijavitelju o temeljnih ugotovitvah (http://www.mirs.gov.si).

Prijavitelj v sklepni fazi postopka PRSPO prejme pisno poročilo ocenjevalne sku-
pine po posameznih merilih in podmerilih modela odličnosti v obliki ugotovljenih
prednosti ter priložnosti za izboljšave, skupaj s številčno oceno na osnovi matrike RA-
DAR. Na željo prijavitelja lahko po zaključku procesa ocenjevanja eden ali več članov
ocenjevalne skupine poroča prijavitelju o končnih rezultatih ocenjevanja. S tem se za-
gotovi čim boljše razumevanje ključnega sporočila iz pisnega končnega poročila, ki ga je
pripravila ocenjevalna skupina. Ni pa možno razpravljati o doseženih ocenah in uvrsti-
tvi med morebitne finaliste ali dobitnike priznanja. Takšen obisk pri prijavitelju naj bi
se zgodil kmalu po prejetem pisnem poročilu (http://www.mirs.gov.si).

Na koncu Urad RS za meroslovje navaja (http://www.mirs.gov.si), da se je treba
zavedati, da se po končanem samoocenjevanju ali po prejemu končnega poročila v okvi-
ru postopka za priznanje ne bo nič spremenilo, če v organizaciji na podlagi ugotovitev
ne bodo sprejeli ustreznih ukrepov v smeri odpravljanja pomanjkljivosti ter izboljšanja
določenih nekaj ključnih področij.

Odbor za priznanja RS za poslovno odličnost vsako leto razglasi finaliste – orga-
nizacije kandidatke, ki so se uvrstile v ožji izbor v posamezni kategoriji – in dobitnika
državne nagrade za kakovost – priznanja RS za poslovno odličnost (Ministrstvo za vi-
soko šolstvo, znanost in tehnologijo 2006, 17).

V letu 2002 se je izvedel tudi pilotni projekt priznanja RS za poslovno odličnost
za turizem v sodelovanju s Slovensko fundacijo za poslovno odličnost (SFPO) in Slo-
vensko turistično organizacijo. Diplome za sodelovanje so prejeli Grand hotel Toplice
Bled, d. o. o., Golf in kamp Bled, d. d., Hoteli Bernardin, d. d., iz Portoroža, Terme Ča-
42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47