Page 47 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 47
management kakovosti

STANDARD SLOVENSKI NASLOV ORIGINALNI NASLOV
Occupational health and safety
SIST-TS BS OHSAS 18002:2012 Sistemi vodenja varnosti in management systems – Guide-
(sl, en) zdravja pri delu – Smernice za lines for the implementation of
izvajanje standarda OHSAS OHSAS 18001:2007
18001:2007 Quality Management Systems
– Guidelines for process impro-
SIST TS IWA 1 : 2007 (sl,en) Sistemi vodenja kakovosti – vements in health service orga-
Smernice za izboljšave procesov nizations
v zdravstvenih organizacijah Quality management systems –
Guidelines for the application of
SIST-TS IWA 2:2008 (sl,en) Sistemi vodenja kakovosti – ISO 9001:2000 in education
Smernice za uporabo standarda Quality management systems
ISO 9001:2000 v izobraževanju – Guidelines for the applicati-
on of ISO 9001:2008 in local go-
SIST-TS IWA 4:2011 (sl,en) Sistemi vodenja kakovosti – vernment
Smernice za uporabo standarda
ISO 9001:2008 v lokalni oblasti

Vir: www.sist.si

Če povzamemo, standardi serije ISO 9000 so mednarodni standardi, ki definirajo
osnovne značilnosti za učinkovit sistem managementa kakovosti (Pivka in Uršič 1999;
Vujoševič 1996). Namen tega certificiranja je zagotoviti podjetju certificiran sistem s ci-
ljem zagotavljanja doseganja objavljenih standardov kakovosti. Da podjetje pridobi cer-
tifikat serije ISO 9000 mora biti ocenjeno s strani pooblaščene organizacije.

Orodja in tehnike kakovosti

Za podporo in razvoj učinkovitega sistema kakovosti lahko podjetja danes uporabijo ši-
rok spekter orodij in tehnik managementa kakovosti (Dale 1999, 280). Nekatera od njih
so zelo enostavna, druga pa bolj sestavljena. Nekatera so za nadzor in spremljanje ka-
kovosti, druga za oblikovanje kakovosti v sistem. Če povzamemo, lahko rečemo, da ta
orodja omogočajo naslednje funkcije (eno ali več):
- identifikacija področij, kjer so možne izboljšave,
- ocena področij, kjer so možne izboljšave,
- zbiranje podatkov,
- analiza podatkov,
- razvoj načrta akcij,
- uresničevanje načrta akcij,
- spremljanje načrta akcij.

Nujno je naučiti zaposlene in time, kako uporabiti ta orodja in tehnike za zagota-
vljanje procesa kontinuiranega izboljševanja kakovosti. Našteli bomo nekaj najpogoste-
je uporabljenih orodij in tehnik. Orodja managementa kakovosti:
- kontrolni listi,
- tabele procesov,

47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52