Page 40 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 40
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

ne priložnosti, možnosti. Katere so, kako jih bodo v posameznem primeru obravnavali
ter na kakšen način, pa je odvisno od strateških prioritet v organizaciji (EFQM 2012, 6).

PRSPO

Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost (PRSPO) je najvišje priznanje Re-
publike Slovenije v okviru nacionalnega programa kakovosti Republike Slovenije za do-
sežke na področju kakovosti proizvodov in storitev ter kakovosti poslovanja kot rezul-
tata razvoja znanja in inovativnosti (http://www.mirs.gov.si).

Tudi v Sloveniji smo se po osamosvojitvi začeli soočati z zahtevami novih trgov, ki
so morali čez noč zamenjati jugoslovanskega. Tako je postalo jasno, kaj pomeni kako-
vost za našo konkurenčnost, produktivnost in življenjski standard (http://www.mirs.
gov.si).

Izhajajoč iz te jasno prepoznane potrebe in vse jasneje oblikovane nacionalne za-
vesti o kakovosti je Vlada RS predlagala Državnemu zboru Zakon o priznanju Repu-
blike Slovenije za poslovno odličnost. Po dveh pilotnih letih (1996 in 1997) je leta 1998
tudi naša država dobila nacionalno priznanje kot najvišje priznanje za dosežke na po-
dročju odličnosti poslovanja oziroma delovanja, ki je v osnovi (model poslovne odlično-
sti) enak nagradi za odličnost EFQM (http://www.mirs.gov.si).

Program priznanja Republike Slovenije za poslovno odličnost postavlja smerni-
ce in merila po vzoru evropske nagrade odličnosti – EFQM Excellence Award, ki so na
razpolago organizacijam za vrednotenje njihovih prizadevanj za izboljševanje kakovo-
sti in odličnosti.

Namen PRSPO (http://www.mirs.gov.si) je:
- spodbujati slovenske gospodarske družbe, zavode in druge pravne osebe ter držav-

ne organe k uvajanju sistemov sodobnega, učinkovitega in celovitega doseganja ka-
kovosti ter k načrtovanju in izvajanju sodobnega procesa poslovanja za zagotovitev
konkurenčnosti proizvodov ter storitev,
- izbirati zgledne in najboljše slovenske organizacije po zgledu nagrade za odličnost
EFQM,
- slovenskim managerjem nuditi orodje za nenehno izboljševanje kakovosti proi-
zvodov, storitev in poslovanja,
- slovenskemu gospodarstvu na ta način pomagati pri doseganju globalne konku-
renčnosti.
Cilji (http://www.mirs.gov.si) so:
- razširiti zavedanje o evropskem modelu celovitega vodenja kakovosti oziroma
odličnosti poslovanja,
- povečati zavedanje o kakovosti in se prizadevati za nenehno izboljševanje kakovo-
sti poslovanja v Sloveniji,
- spodbuditi procese samoocenjevanja,
- spodbuditi konkurenčne primerjave z domačimi in s tujimi podjetji,
- priznati podjetjem v Sloveniji dosežke na področju odličnosti,
- promovirati uspešne strategije in programe kakovosti doma in v tujini. 

40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45