Page 44 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 44
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

- Odgovornost managementa – najvišji management v podjetju se mora dobro zave-
dati tega pomembnega dela standarda. Management je namreč odgovoren za dolo-
čanje politike in ciljev ter za pregled sistemov, hkrati pa tudi za obveščanje o učin-
kovitosti sistema znotraj podjetja.

- Vodenje virov – standard daje več poudarka virom, ki si jih mora podjetje zago-
toviti, da bo porabnik dobil, kar je bilo dogovorjeno. Sem ne spadajo samo ljudje,
temveč tudi fizični viri, kot so oprema, prostori in vse potrebne pomožne storitve.

- Realizacija proizvoda – ta del sestavljajo procesi, ki so potrebni za izvedbo proi-
zvoda oziroma storitve. K takim procesom spadajo dejavnosti, kot so sprejemanje
navodil od porabnikov, snovanje in razvoj proizvodov, nabava materiala ter stori-
tev in dobava proizvodov ter storitev.

- Merjenje, analize in izboljševanje – nadzorovanje in merjenje proizvodov, proce-
sov, zadovoljstva porabnikov ter sistema vodenja in zagotavljanje stalnega izboljše-
vanja sistema so bistveni za management sistema.
Poslovna modrost pravi, da je poslovni dobiček rezultat zadovoljnih zaposlenih

in zadovoljnih porabnikov. Če hoče podjetje pridobiti zadovoljstvo porabnika, mora-
jo biti med njima vzpostavljeni taki dobaviteljski odnosi, ki prinašajo obojestransko ko-
rist (http://www.sist.si).

Tabela 3. Veljavni slovenski standardi na področju vodenja in zagotavljanja kakovosti.

STANDARD SLOVENSKI NASLOV ORIGINALNI NASLOV
SIST EN ISO 9000:2005 (sl, en) Sistemi vodenja kakovo- Quality management systems
SIST EN ISO 9001:2008 (sl, en) sti – Osnove in slovar (ISO – Fundamentals and vocabulary
SIST EN ISO 9001:2008/ 9000:2005) (ISO 9000:2005)
AC:2009 (sl,en) Sistemi vodenja kakovosti – Quality management systems
Zahteve – Requirements (ISO
(ISO 9001:2008) 9001:2008)
Sistemi vodenja kakovosti –
Zahteve Quality management systems
(ISO 9001:2008/Popravek – Requirements
1:2009) (ISO 9001:2008/Cor 1:2009)

SIST EN ISO 9004:2009 (sl, Vodenje za trajno uspešnost or- Managing for the sustained su-
en) ganizacije – Pristop z vodenjem ccess of an organization – A
kakovosti (ISO 9004:2009) quality management approach
(ISO 9004:2009)
SIST ISO 10001:2008 (en) Vodenje kakovosti – Zadovolj- Quality management – Custo-
SIST ISO 10002:2004 (en) stvo odjemalcev – Smernice za mer satisfaction – Guidelines
kodeks ravnanja organizacij for codes of conduct for organi-
Vodenje kakovosti – Zadovolj- zations
stvo odjemalcev – Smernice za Quality management – Custo-
ravnanje s pritožbami v organi- mer satisfaction – Guidelines for
zacijah complaints handling in organi-
zations

44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49