Page 37 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 37
management kakovosti
4. spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti (odlične organizacije ustvarjajo višjo

vrednost in raven uspešnosti svojega delovanja s stalnim izboljševanjem in siste-
matičnim inoviranjem, tako da izkoristijo ustvarjalnost svojih deležnikov),
5. vodenje z vizijo, navdihom in integriteto (odlične organizacije imajo voditelje, ki
oblikujejo in udejanjajo prihodnost ter so zgled vrednot in etičnih načel organiza-
cije),
6. agilni management (odlične organizacije so splošno priznane zaradi svoje sposob-
nosti prepoznavanja in uspešnega ter učinkovitega odzivanja na priložnosti in ne-
varnosti),
7. doseganje uspehov z nadarjenostjo zaposlenih (odlične organizacije cenijo svoje
zaposlene ter ustvarjajo kulturo pooblaščanja za doseganje ciljev organizacije in
osebnih ciljev zaposlenih.),
8. trajno doseganje izvrstnih rezultatov (odlične organizacije dosegajo na svojem po-
dročju delovanja trajno izvrstne rezultate, ki izpolnjujejo tako kratkoročne kot
dolgoročne potrebe vseh njihovih deležnikov).
Merila
Model odličnosti EFQM omogoča zaposlenim razumeti vzročno-posledične povezave
med tem, kaj njihova organizacija dela, in rezultati, ki jih dosega. Merila delijo na meri-
la dejavnikov in merila rezultatov.

Slika 2. Model odličnosti EFQM.
Vir: EFQM 2012, 4.

Za doseganje trajnega uspeha organizacija potrebuje močno vodstvo in jasno stra-
teško usmeritev. Za zagotavljanje dodane vrednosti proizvodov in storitev za porabni-
ke je potrebno razviti in izboljšati partnerstva, zaposlene in procese. Če so v organiza-

37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42