Page 39 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
management kakovosti

- razumejo, kako so njihovi ključni rezultati primerljivi s podobnimi organizacija-
mi, in te podatke

- uporabijo za postavljanje ciljev, kjer je relevantno.
Pri rezultatih dodajo še naslednje definicije (EFQM 2012, 5):

1. rezultati, povezani s porabniki: odlične organizacije dosegajo in trajno ohranjajo
izjemne rezultate, ki zadovoljujejo ali presegajo potrebe in pričakovanja njihovih
porabnikov;

2. rezultati, povezani z zaposlenimi: odlične organizacije dosegajo in trajno ohranja-
jo izjemne rezultate, ki zadovoljujejo ali presegajo potrebe in pričakovanja njiho-
vih zaposlenih;

3. rezultati, povezani z družbo: odlične organizacije dosegajo in trajno ohranjajo iz-
jemne rezultate, ki zadovoljujejo ali presegajo potrebe in pričakovanja relevantnih
deležnikov v družbi;

4. rezultati poslovanja: odlične organizacije dosegajo in trajno ohranjajo izjemne re-
zultate, ki zadovoljujejo ali presegajo potrebe in pričakovanja njihovih poslovnih
deležnikov.

R ADAR
Logika RADAR je dinamičen ocenjevalni okvir in močno managersko orodje, ki
zagotavlja strukturiran pristop k spraševanju o uspešnosti delovanja organizacije. Akro-
nim RADAR pomeni:
- rezultati (angl. results),
- pristop (angl. approach),
- razširjenost (angl. deployment),
- ocenjevanje (angl. assessment),
- pregled (angl. review).
Logika RADAR v splošnem določa, da mora organizacija (EFQM 2012, 6):
- v svoji strategiji določiti, katere rezultate želi doseči,
- načrtovati in razvijati integriran nabor utemeljenih pristopov za doseganje žele-
nih rezultatov v sedanjosti in prihodnosti,
- sistematično udejanjati in razširjati pristope za zagotavljanje njihove uvedbe,
- ocenjevati in izboljševati udejanjene ter razširjene pristope na podlagi spremljanja
in analize doseženih rezultatov ter dejavnosti stalnega učenja.
Model odličnosti EFQM se lahko uporablja za oceno trenutnega stanja v orga-
nizaciji. Rezultat ocenjevanja je običajno nabor prednosti in priložnosti za izboljšanje
uspešnosti delovanja v prihodnosti. Prepoznavanje prednosti organizacije je pomemb-
no, ne zgolj zato, da ne nehamo delati pravih stvari, temveč tudi zato, ker lahko te pred-
nosti pomagajo pri reševanju ugotovljenih problemov. Po definiciji skladnost z določe-
nim standardom ne pomeni odličnosti. Odličnost pomeni preseganje pričakovanj. Za
razliko od revizije, ki uporablja standarde, ocenjevanje daje managerskemu timu števil-

39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44