Page 38 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 38
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

ciji učinkovito izvedeni pravi pristopi , bodo doseženi takšni rezultati, ki jih interesne
skupine pričakujejo.

Obstaja 5 dejavnikov, ki jih prikazuje leva stran modela. To so stvari, ki jih mora
organizacija storiti za razvoj in izvajanje svoje strategije. Ti dejavniki so (EFQM 2012
4–5):
1. voditeljstvo: odlične organizacije imajo voditelje, ki oblikujejo prihodnost in jo

udejanjajo, pri čemer dajejo zgled za njihove vrednote in etiko organizacije ter vse-
skozi zbujajo zaupanje. So fleksibilni in organizaciji omogočajo, da predvidi in se
pravočasno odzove na dogodke, s čimer zagotavljajo njeno stalno uspešnost.
2. strategija: odlične organizacije uresničujejo svoje poslanstvo in vizijo z razvija-
njem strategije, ki je ciljno usmerjena na deležnike. Za udejanjanje strategije razvi-
jajo in širijo ustrezne politike, načrte, cilje in procese.
3. zaposleni: odlične organizacije cenijo svoje zaposlene in ustvarjajo takšno kultu-
ro, ki omogoča vzajemno koristno doseganje ciljev organizacije in osebnih ciljev
zaposlenih. Razvijajo sposobnosti svojih zaposlenih ter zagovarjajo poštenost in
enakopravnost. Za svoje zaposlene skrbijo, z njimi komunicirajo, jih nagrajujejo in
priznavajo, tako da jih motivirajo, spodbujajo njihovo zavzetost ter jim omogoča-
jo uporabo in razvoj lastnih veščin ter znanja v korist organizacije.
4. partnerstva in viri: odlične organizacije v podporo svoji strategiji in politikam ter
za uspešno izvajanje procesov načrtujejo in obvladujejo zunanja partnerstva, doba-
vitelje in notranje vire. Zagotavljajo uspešno obvladovanje svojega vpliva na okolje
in družbo.
5. procesi, proizvode in storitve: odlične organizacije razvijajo, obvladujejo in izbolj-
šujejo procese, proizvode in storitve, da bi povečevale vrednost za porabnike in
druge deležnike.
Obstajajo štiri področja rezultatov, ki jih prikazuje desna stran modela. To so re-
zultati ki jih organizacija dosega v skladu s svojimi strateškimi cilji. Na vseh štirih po-
dročjih rezultatov ugotavljamo, da odlične organizacije:
- uporabljajo nabor meril dojemanja in povezanih kazalnikov uspešnosti delovanja,
da bi ugotovile uspešnost udejanjanja in razširjanja svoje strategije ter podpornih
politik na podlagi potreb in pričakovanj svojih skupin deležnikov;
- postavljajo jasne cilje za ključne rezultate odjemalcev na podlagi potreb in priča-
kovanj svojih deležnikov ter v skladu s svojo izbrano strategijo;
- razčlenjujejo rezultate, da bi razumele potrebe in pričakovanja posebnih skupin
deležnikov;
- vsaj tri leta izkazujejo pozitivne ali trajno dobre rezultate;
- jasno razumejo osnovne razloge in gonila za opažene trende ter vpliv, ki ga bodo ti
rezultati imeli na
- druge kazalnike uspešnosti delovanja, dojemanja in z njimi povezane končne re-
zultate;
- zaupajo v svoje prihodnje uspešno delovanje in rezultate na podlagi lastnega razu-
mevanja ter vzročno-posledičnih povezav;

38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43