Page 158 - Martinčič, Romana, in Roberto Biloslavo. 2017. Vodenje v zdravstvenih organizacijah. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 158
enje sprememb v zdravstvenih organizacijah
Preglednica 11: Razvrstitev anketirancev glede na vrsto bolnišnice

Splošna bolnišnica Frekvenca Delež (v %) Veljavni (v %) Zbirni delež
(v %)
Veljavni Specialna bolnišnica 210 71,4 72,9
Terciarna bolnišnica 12 4,1 4,2 72,9
66 22,4 22,9
288 98 100,0 77,1
6 2
294 100,0 100,0

Skupaj

Manjkajoči

Skupaj

Analiza komponent posameznih konstruktov
158 Kot smo zapisali v uvodnem delu pričujoče monografije, je bilo obliko-

vanje nove merske lestvice za merjenje vrst sprememb v bolnišnicah klju-
čen metodološki prispevek raziskave. S kvalitativno analizo in teoretični-
mi spoznanji o vrstah sprememb smo identificirali značilnosti sprememb
in določili 20 indikatorjev za merjenje vrst sprememb, pri čemer smo vsa-
ko vrsto spremenljivk opredelili s petimi značilnostmi. To je bil prvi kon-
cept, ki so ga anketiranci ocenjevali na petstopenjski lestvici od 1 do 5.

Predpostavljali smo, da bo prvih pet indikatorjev merilo konstrukt
»inkrementalno temeljne spremembe«, drugih pet indikatorjev kon-
strukt »inkrementalno periferne spremembe«, naslednjih pet indikator-
jev konstrukt »radikalno periferne spremembe« ter zadnjih pet indika-
torjev konstrukt »radikalno temeljne spremembe«. Slika 21 prikazuje
konstrukte posamezne vrste sprememb s predpostavljenimi indikatorji
oz. spremenljivkami.

Preglednica 12 prikazuje opisne statistike za posamezne indikatorje
merjene spremenljivke sprememb.

Anketiranci so v povprečju ocenili spremembe, ki so jih izvajali v bol-
nišnicah, nad nevtralno vrednostjo, ki znaša 2,5. Najvišje povprečje (3,63)
ima spremenljivka 3, ki se nanaša na stalno (postopno) izboljševanje ka-
kovosti (»Sprememba predstavlja manjši korak naprej v procesu stalnega
izboljševanja kakovosti zdravstvenih storitev v svojem oddelku.«). Pri tem
indikatorju smo pričakovali visoko ocenjeno vrednost, saj je v vseh bolni-
šnicah velik poudarek na kakovosti, kar so pokazali tudi rezultati kvali-
tativne raziskave, v kateri smo ugotovili, da so vse bolnišnice akreditirane
in/ali imajo vpeljan ISO-standard.
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163