Page 122 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 122
jenje zrelosti procesne usmerjenosti
Preglednica 13: Procesna usmerjenost

Spremenljivka N Povprečna vrednost Standardni odklon

Naša organizacija je zelo procesno usmerjena. 230 4,73 1,43
228 4,45 1,53
Uspešno in učinkovito upravljanje poslovnih procesov je naša
prednost.

V nadaljevanju smo procesno usmerjenost razdelili na devet elemen-
tov, in sicer: 1) strateški vidik, 2) opremljenost in dokumentiranje pro-
cesov, 3) merjenje in management procesov, 4) procesno organizacijsko
strukturo, 5) upravljanje z zaposlenimi, 6) procesno organizacijsko kul-
turo, 7) tržno usmerjenost, 8) vidik dobaviteljev (poslovnih partnerjev)
in 9) procesno in informacijsko tehnologijo. Za vsak element procesne
122 usmerjenosti smo izvedli opisno statistiko (izračun frekvenc, srednjih
vrednosti in standardnega odklona). Za namene preverjanja zastavljenih
hipotez smo v nadaljevanju za vsak element procesne usmerjenosti z me-
todo glavnih komponent določili faktorje/glavne komponente, ki pojas-
nijo čim večji delež celotne variance (priloga 2).

Strateški vidik
Osnovna statistična analiza – strateški vidik
Anketirani se v povprečju najbolj strinjajo s trditvijo, da cilji poslovnih
procesov izhajajo iz strateških ciljev organizacije (povprečna vrednost =
5,29), najmanj pa s trditvijo, da so zaposleni na vseh nivojih dobro sezna-
njeni s strateškimi cilji (povprečna vrednost = 4,20). Ostali podatki so
razvidni iz preglednice 14.

Preglednica 14: Strateški vidik

Spremenljivka N Povprečna Standardni
vrednost odklon

Cilji poslovnih procesov izhajajo iz strateških ciljev organizacije. 233 5,29 1,48

Vodstvo organizacije je aktivno vključeno v izboljševanje in prenove poslovnih 231 5,23 1,61
procesov.

Na kolegijih na vseh nivojih vodenja se pogosto pogovarjamo o izboljševanju in 210 4,73 1,51
prenovah poslovnih procesov.

Načrti za izboljšave glavnih procesov obstajajo ter so narejeni na podlagi izpoln- 212 4,69 1,48
jevanja pričakovanj odjemalcev, drugih relevantnih deležnikov in strategije.

Zaposleni na vseh nivojih so dobro seznanjeni s strateškimi cilji. 234 4,20 1,45
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127