Page 22 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
Namen in cilji raziskave
Iz pregleda stanja dosegljive literature in virov na področju merjenja pro-
cesne usmerjenosti in zrelostnih modelov smo opredelili raziskovalni pro-
blem, ki nam je omogočil določitev namena in ciljev raziskave.
Namen raziskave je bil izmeriti doseženo raven procesne zrelosti v or-
ganizacijah elektroenergetske verige Slovenije. Elektroenergetska veriga
predstavlja enega najpomembnejših temeljev delovanja in razvoja ne le
gospodarstva, ampak celotne družbe. Organizacije v verigi neprekinjeno,
24 ur na dan, odjemalcem zagotavljajo zanesljivo in varno proizvodnjo,
prenos in distribucijo električne energije. V podporo varnosti in zaneslji-
vosti dobave električne energije organizacije s področja elektroenergetike
že vrsto let izboljšujejo svoje procese in sisteme vodenja. Meritve zrelosti
procesne usmerjenosti v dveh organizacijah s tega področja so opozorile,
22 da navkljub vsem tem naporom in sistemom razvitost procesne usmerje-
nosti ostaja na nezavidljivi ravni, kar je bila spodbuda za raziskavo v celot-
ni elektroenergetski verigi.
V empirični raziskavi smo izvedli merjenje procesne usmerjenosti v
organizacijah na področju proizvodnje, prenosa in distribucije električ-
ne energije. Vključili smo tudi družbo Informatika, d. d., ki za nekatere
družbe v omenjeni verigi izvaja IT2-storitve, zato vodje v tej družbi proce-
se v panogi dobro poznajo. V zaključnem delu raziskave smo za 5 elektro-
distribucijskih podjetij na osnovi meritev procesne usmerjenosti določi-
li stopnje zrelosti in jih primerjali z izbranimi kazalniki njihove poslovne
uspešnosti.
Rezultati in ugotovitve raziskave bodo vodstvom organizacij predsta-
vili možnosti za uvedbo ustreznih izboljšav za povečanje uspešnosti ma-
nagementa poslovnih procesov v podporo uresničevanju vizij in strategij.
Namen raziskave smo postopoma uresničevali skozi naslednje cilje, ki
jih prikazuje slika 1:
C1 s pregledom relevantne literature in virov preučiti obstoječe sta-
nje na področju procesne usmerjenosti in managementa poslov-
nih procesov ter njunega pomena za uspešno poslovanje organi-
zacij;
C2 s pregledom relevantne literature in virov preučiti uveljavljene
modele procesne zrelosti in koristi njihove uporabe;
C3 z izbranim instrumentom izmeriti zrelost procesne usmerjenosti
organizacij v elektroenergetski verigi Slovenije;
2 IT je široko uveljavljena kratica za informacijske tehnologije (angl, information technology).
Namen in cilji raziskave
Iz pregleda stanja dosegljive literature in virov na področju merjenja pro-
cesne usmerjenosti in zrelostnih modelov smo opredelili raziskovalni pro-
blem, ki nam je omogočil določitev namena in ciljev raziskave.
Namen raziskave je bil izmeriti doseženo raven procesne zrelosti v or-
ganizacijah elektroenergetske verige Slovenije. Elektroenergetska veriga
predstavlja enega najpomembnejših temeljev delovanja in razvoja ne le
gospodarstva, ampak celotne družbe. Organizacije v verigi neprekinjeno,
24 ur na dan, odjemalcem zagotavljajo zanesljivo in varno proizvodnjo,
prenos in distribucijo električne energije. V podporo varnosti in zaneslji-
vosti dobave električne energije organizacije s področja elektroenergetike
že vrsto let izboljšujejo svoje procese in sisteme vodenja. Meritve zrelosti
procesne usmerjenosti v dveh organizacijah s tega področja so opozorile,
22 da navkljub vsem tem naporom in sistemom razvitost procesne usmerje-
nosti ostaja na nezavidljivi ravni, kar je bila spodbuda za raziskavo v celot-
ni elektroenergetski verigi.
V empirični raziskavi smo izvedli merjenje procesne usmerjenosti v
organizacijah na področju proizvodnje, prenosa in distribucije električ-
ne energije. Vključili smo tudi družbo Informatika, d. d., ki za nekatere
družbe v omenjeni verigi izvaja IT2-storitve, zato vodje v tej družbi proce-
se v panogi dobro poznajo. V zaključnem delu raziskave smo za 5 elektro-
distribucijskih podjetij na osnovi meritev procesne usmerjenosti določi-
li stopnje zrelosti in jih primerjali z izbranimi kazalniki njihove poslovne
uspešnosti.
Rezultati in ugotovitve raziskave bodo vodstvom organizacij predsta-
vili možnosti za uvedbo ustreznih izboljšav za povečanje uspešnosti ma-
nagementa poslovnih procesov v podporo uresničevanju vizij in strategij.
Namen raziskave smo postopoma uresničevali skozi naslednje cilje, ki
jih prikazuje slika 1:
C1 s pregledom relevantne literature in virov preučiti obstoječe sta-
nje na področju procesne usmerjenosti in managementa poslov-
nih procesov ter njunega pomena za uspešno poslovanje organi-
zacij;
C2 s pregledom relevantne literature in virov preučiti uveljavljene
modele procesne zrelosti in koristi njihove uporabe;
C3 z izbranim instrumentom izmeriti zrelost procesne usmerjenosti
organizacij v elektroenergetski verigi Slovenije;
2 IT je široko uveljavljena kratica za informacijske tehnologije (angl, information technology).