Page 26 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 26
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
so v času anketiranja kar v treh vključenih družbah potekali postopki za
imenovanje predsednika uprave oziroma direktorja družbe.
Naslednjo omejitev predstavlja dejstvo, da imajo tovrstni rezultati
raziskav značaj poslovne skrivnosti, kar za raziskavo predstavlja določe-
no omejitev. Za elektrodistribucijska podjetja smo na osnovi rezultatov
meritev določili ustrezne stopnje zrelosti procesne usmerjenosti, kar ima
prav tako značaj poslovne skrivnosti. Za dosego četrtega cilja smo anali-
zo zaradi majhnosti vzorca in s tem povezane neizpolnjenosti pogojev za
uporabo običajnih parametričnih metod izvedli z uporabo neparametrič-
nih metod (Hair idr. 2006). Naslednja omejitev se nanaša na to, da raz-
iskava vključuje primerjavo izmerjene stopnje zrelosti le z javno dostop-
nimi rezultati iz letnih poročil elektrodistribucijskih podjetij. Poročila
vključujejo predvsem ekonomske in finančne kazalnike, medtem ko vrsta
26 tehničnih in ekonomsko tehničnih kazalnikov, pa tudi kazalnikov dela z
zaposlenimi, ni dostopna. Uporabljeni kazalniki so torej le delen prikaz
dejanske poslovne uspešnosti organizacij.
Izbran zrelostni model je osredotočen na organizacijo kot celoto, zato
podaja povprečno splošno sliko in ne omogoča podrobnejših vpogledov
v zrelost posameznih procesov. Vendar imajo organizacijski dejavniki po-
memben vpliv na vsak posamezen proces v organizaciji, kar še posebej ve-
lja za nižje ravni zrelosti, ko procesi niso vzpostavljeni.
Koristnost raziskave vidimo predvsem v tem, da bo seznanjenost z
njenimi rezultati vodstvom organizacij te izjemno pomembne gospodar-
ske dejavnosti pomagala celoviteje in globlje razumeti dejavnike uspeš-
nosti uveljavljanja procesne usmerjenosti in managementa poslovnih pro-
cesov. To pa bo pomemben prispevek k nadaljnjim izboljšavam na tem
področju.
Uporaba pojmov in izrazoslovje
Na obravnavanih področjih se tako v literaturi, v akademskem svetu, kot
v praksi za podobne ali celo enake vsebine uporabljajo različni izrazi. Ta
različnost se s slovenjenjem še poveča. V monografiji uporabljamo v slo-
venskem jeziku najpogosteje uporabljane izraze, npr. skrbnik procesa.
Uporabo slovenskih izrazov, pa tudi izvorna poimenovanja v angleškem
jeziku, razlagamo s sprotnimi opombami. Ko zaradi pogostega navajanja
obravnavanih vsebin uporabljamo kratice, jih zaradi lažjega razumevanja
uporabljamo izvorno v angleškem jeziku, npr. za management poslovnih
procesov uporabljamo kratico BPM.
so v času anketiranja kar v treh vključenih družbah potekali postopki za
imenovanje predsednika uprave oziroma direktorja družbe.
Naslednjo omejitev predstavlja dejstvo, da imajo tovrstni rezultati
raziskav značaj poslovne skrivnosti, kar za raziskavo predstavlja določe-
no omejitev. Za elektrodistribucijska podjetja smo na osnovi rezultatov
meritev določili ustrezne stopnje zrelosti procesne usmerjenosti, kar ima
prav tako značaj poslovne skrivnosti. Za dosego četrtega cilja smo anali-
zo zaradi majhnosti vzorca in s tem povezane neizpolnjenosti pogojev za
uporabo običajnih parametričnih metod izvedli z uporabo neparametrič-
nih metod (Hair idr. 2006). Naslednja omejitev se nanaša na to, da raz-
iskava vključuje primerjavo izmerjene stopnje zrelosti le z javno dostop-
nimi rezultati iz letnih poročil elektrodistribucijskih podjetij. Poročila
vključujejo predvsem ekonomske in finančne kazalnike, medtem ko vrsta
26 tehničnih in ekonomsko tehničnih kazalnikov, pa tudi kazalnikov dela z
zaposlenimi, ni dostopna. Uporabljeni kazalniki so torej le delen prikaz
dejanske poslovne uspešnosti organizacij.
Izbran zrelostni model je osredotočen na organizacijo kot celoto, zato
podaja povprečno splošno sliko in ne omogoča podrobnejših vpogledov
v zrelost posameznih procesov. Vendar imajo organizacijski dejavniki po-
memben vpliv na vsak posamezen proces v organizaciji, kar še posebej ve-
lja za nižje ravni zrelosti, ko procesi niso vzpostavljeni.
Koristnost raziskave vidimo predvsem v tem, da bo seznanjenost z
njenimi rezultati vodstvom organizacij te izjemno pomembne gospodar-
ske dejavnosti pomagala celoviteje in globlje razumeti dejavnike uspeš-
nosti uveljavljanja procesne usmerjenosti in managementa poslovnih pro-
cesov. To pa bo pomemben prispevek k nadaljnjim izboljšavam na tem
področju.
Uporaba pojmov in izrazoslovje
Na obravnavanih področjih se tako v literaturi, v akademskem svetu, kot
v praksi za podobne ali celo enake vsebine uporabljajo različni izrazi. Ta
različnost se s slovenjenjem še poveča. V monografiji uporabljamo v slo-
venskem jeziku najpogosteje uporabljane izraze, npr. skrbnik procesa.
Uporabo slovenskih izrazov, pa tudi izvorna poimenovanja v angleškem
jeziku, razlagamo s sprotnimi opombami. Ko zaradi pogostega navajanja
obravnavanih vsebin uporabljamo kratice, jih zaradi lažjega razumevanja
uporabljamo izvorno v angleškem jeziku, npr. za management poslovnih
procesov uporabljamo kratico BPM.