Page 23 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 23
Uvod

C4 izmerjene ravni zrelosti procesne usmerjenosti elektrodistribu-
cijskih podjetij z uporabo javno dostopnih podatkov Agencije
Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES
2016) primerjati z njihovo poslovno uspešnostjo.

23

Slika 1: Cilji in rezultati raziskave

Razvoj teze in hipotez
Temeljna teza raziskave je, da pri uvajanju procesne usmerjenosti in ma-
nagementa poslovnih procesov vodstva organizacij premalo pozornos-
ti namenjajo t. i. »mehkim vsebinam«, to je vrednotam, organizacijski
kulturi in vedenju, ki spodbuja procesno delovanje. Na uspešnost uvaja-
nja managementa poslovnih procesov pomembno vplivata strateška za-
vezanost vodstva in uveljavljena vloga lastnikov procesov (Hernaus, Vu-
kšić in Štemberger 2016). V praksi se management poslovnih procesov
pogosto izvaja le v posameznih delih organizacije brez povezave s strate-
gijo organizacije (Jeston in Nelis 2007). V številnih organizacijah ostaja-
jo funkcionalne meje med organizacijskimi enotami izrazite ter ostajajo
občutne ovire za učinkovito izvajanje medfunkcijskih oziroma medorga-
nizacijskih procesov ter za uspešnost managementa poslovnih procesov
(McCormack 2007). Od tod prva hipoteza, ki smo jo na podlagi empirič-
ne raziskave podvrgli statistični presoji:
Hipoteza 1: Slabša razvitost »mehkih« elementov, povezanih z vodi-

teljstvom, kot so procesna organizacijska kultura, struktura in upravljanje z
zaposlenimi, zmanjšuje raven procesne zrelosti organizacij.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28