Page 17 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 17
Uvod 17
Menimo, da je ena od rešitev oblikovanje modela dejavnikov kakovo-
sti, ki temelji na konceptu trženjskega spleta (7P), torej na tistem »delu
ponudbe«, s katero gostinci lahko neposredno upravljajo oz. nadzirajo
svoje trženjsko delovanje. V raziskavi zato oblikujemo in empirično pre-
verjamo trženjski model dejavnikov kakovosti v prehrambnem gostin-
stvu, ki je v svojih izhodiščih zasnovan na spremenljivkah trženjskega
spleta. Z analizo in interpretacijo dobljenih rezultatov želimo dokazati,
da lahko gostinci s trženjsko naravnanostjo (usmerjenostjo h gostu) dose-
gajo višjo kakovost storitev in lojalnost gostov. V predstavljenih okolišči-
nah, ki izhajajo iz posebnosti gostinske dejavnosti, je pomembno raziskati
pomen, ki ga imajo posamezni elementi trženjskega spleta na zagotavlja-
nje kakovostne ponudbe, in lojalnost gostov v različnih vrstah PGO
(Kukanja, 2015). Merjenje kakovosti izvedene storitve za različne ravni
ponudbe oz. vrste PGO je tudi eden od razvojnih ciljev, zapisanih v Stra-
tegiji razvoja gastronomije Slovenije (Lebe idr., 2006, str. 93).
Kakšni so bili namen in cilji raziskave?
V širšem smislu je namen raziskave ponuditi strokovni in znanstveni
javnosti, ki se zanima za področje menedžmenta kakovosti in poslova-
nje gostinskih prehrambnih obratov, pomoč pri poslovnih odločitvah in
znanstveno javnost (raziskovalce) spodbuditi k nadaljnjemu raziskovanju
prehrambnega gostinstva. V ožjem smislu je namen raziskave s pomoč-
jo znanstvenega pristopa preučiti kakovost gostinskih storitev v posame-
znih vrstah PGO in raziskati vpliv posameznih dejavnikov kakovosti na
lojalnost gostov. Raziskava je primarno usmerjena v notranje poslovno
okolje PGO, torej na tiste trženjske elemente kakovosti, na katere lahko
gostinci neposredno vplivajo. V skladu z namenom si v raziskavi postav-
ljamo naslednje raziskovalne cilje:
– s pomočjo kvalitativne študije znanstvene literature izdelati šir-
šo teoretično opredelitev kakovosti v prehrambnem gostinstvu;
– na osnovi teoretičnih opredelitev izdelati raziskovalni model, ki
bo služil za izvedbo empirične raziskave;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali menedžerji slovenskih PGO
poznajo pričakovanja gostov glede želene kakovosti;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali med posameznimi dimenzija-
mi kakovosti obstajajo statistično pomembne razlike v kakovo-
sti;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali med posameznimi vrstami
PGO obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti;
Menimo, da je ena od rešitev oblikovanje modela dejavnikov kakovo-
sti, ki temelji na konceptu trženjskega spleta (7P), torej na tistem »delu
ponudbe«, s katero gostinci lahko neposredno upravljajo oz. nadzirajo
svoje trženjsko delovanje. V raziskavi zato oblikujemo in empirično pre-
verjamo trženjski model dejavnikov kakovosti v prehrambnem gostin-
stvu, ki je v svojih izhodiščih zasnovan na spremenljivkah trženjskega
spleta. Z analizo in interpretacijo dobljenih rezultatov želimo dokazati,
da lahko gostinci s trženjsko naravnanostjo (usmerjenostjo h gostu) dose-
gajo višjo kakovost storitev in lojalnost gostov. V predstavljenih okolišči-
nah, ki izhajajo iz posebnosti gostinske dejavnosti, je pomembno raziskati
pomen, ki ga imajo posamezni elementi trženjskega spleta na zagotavlja-
nje kakovostne ponudbe, in lojalnost gostov v različnih vrstah PGO
(Kukanja, 2015). Merjenje kakovosti izvedene storitve za različne ravni
ponudbe oz. vrste PGO je tudi eden od razvojnih ciljev, zapisanih v Stra-
tegiji razvoja gastronomije Slovenije (Lebe idr., 2006, str. 93).
Kakšni so bili namen in cilji raziskave?
V širšem smislu je namen raziskave ponuditi strokovni in znanstveni
javnosti, ki se zanima za področje menedžmenta kakovosti in poslova-
nje gostinskih prehrambnih obratov, pomoč pri poslovnih odločitvah in
znanstveno javnost (raziskovalce) spodbuditi k nadaljnjemu raziskovanju
prehrambnega gostinstva. V ožjem smislu je namen raziskave s pomoč-
jo znanstvenega pristopa preučiti kakovost gostinskih storitev v posame-
znih vrstah PGO in raziskati vpliv posameznih dejavnikov kakovosti na
lojalnost gostov. Raziskava je primarno usmerjena v notranje poslovno
okolje PGO, torej na tiste trženjske elemente kakovosti, na katere lahko
gostinci neposredno vplivajo. V skladu z namenom si v raziskavi postav-
ljamo naslednje raziskovalne cilje:
– s pomočjo kvalitativne študije znanstvene literature izdelati šir-
šo teoretično opredelitev kakovosti v prehrambnem gostinstvu;
– na osnovi teoretičnih opredelitev izdelati raziskovalni model, ki
bo služil za izvedbo empirične raziskave;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali menedžerji slovenskih PGO
poznajo pričakovanja gostov glede želene kakovosti;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali med posameznimi dimenzija-
mi kakovosti obstajajo statistično pomembne razlike v kakovo-
sti;
– na osnovi izračunov ugotoviti, ali med posameznimi vrstami
PGO obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti;