Page 102 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 102
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije

analiza razkriva, da na obeh straneh nastopajo vsebinsko homogeni atri-
buti. Zato smo se odločili, da jih na podlagi konceptualnega izhodišča
obiskanosti kongresne destinacije združimo v tri kategorije, atribute pri-
vlačnosti destinacije, atribute privlačnosti prizorišča in atribute privlač-
nosti konference, kot tiste, ki sodelujejo pri oblikovanju preferenc za ude-
ležbo na konferenci oziroma interesa za njeno organizacijo, s tem pa tudi
za obisk kongresne destinacije.

Na osnovi vsebinske analize literature in ugotovitev avtorjev, ki so
preučevali atribute, pomembne za udeležbo na konferenci in obisk desti-
nacije in smo jih predstavili v predhodnem poglavju, ter ob upoštevanju
izhodišč temeljne teze smo z namenom njihove celostne obravnave obli-
kovali nabor atributov privlačnosti kongresne destinacije za vsako sku-
pino atributov posebej. V ta namen smo oblikovali konstrukt atributov
102 privlačnosti kongresne destinacije; pri tem smo se opirali na ugotovitve
Oppermann-Chonovega modela (1997) ter izhodišča o obravnavi atribu-
tov na več ravneh, kot jih obravnavajo Whitfield idr. (2014), pri čemer
Opperman-Chonnov model ni bil empirično preverjen (Zhang, Leung
in Qu 2007).

Skupino atributov privlačnosti destinacije sestavljajo:
− dostopnost, ki jo oblikujejo: oddaljenost, strošek prevozov, lo-

kalne povezave (prevozi), formalnosti vstopa v državo, prometna
dostopnost,
− zanimivost, ki jo oblikujejo: znamenitosti in zanimivosti desti-
nacije, zabava, nakupovanje, gastronomska ponudba, klimatske
razmere,
− storitve in razmere, ki jih oblikujejo: odnos domačinov do go-
stov, varnost destinacije, lokalna infrastruktura, ekonomsko in
politično okolje destinacije, »vrednost za denar«,
− ugled destinacije, ki ga oblikujejo: govorice/mnenja drugih,
mnenje strokovnih revij/portalov, združenj.
Skupino atributov privlačnosti konference sestavljajo:
− vsebina, ki jo označujejo: predavanja uglednih govorcev (key-no-
te speakers), vsebina v sekcijah, potek programa, pred- in pokon-
ferenčni program, občutek vrednosti za denar, novost konferen-
ce,
− mreženje, ki pomeni: mreženje s specialisti v stroki, poslovnimi
partnerji, z znanci in s prijatelji ali iskanje poslovnih partnerjev,
osebna potrditev v stroki,
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107